|
Surround Receiver+Sonos 5.1? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Glashoff ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2010 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Juli-2014 kl. 20:45 |
Hej folkens,
Jeg håber i kan være behjælpelige. Jeg har efterhånden fået erhvervet mig en del enheder som sidder til tv'et. Xbox One, Yousee boks, Mac Mini og Apple TV. Mit setup inkluderer et sonos 5.1 system (playbar, sub og 2 play:1). I dag har jeg kune mulighed for at benytte Sonoslyden når jeg bruger Xboxen via det optiske kabel og når jeg ser tv via HDMI Arc igennem Xboxen (hedder det ikke det). Når jeg ser film på mac'en (som er mit mediecenter) må jeg nøjes med tv'et. Det samme gør sig gældende når jeg benytter Apple Tv'et. Den kvikke læser vil allerede nu have spottet at problemet kunne løses ved, at køre det optiske kabel fra tv'et til sonos. Men så er der alt for meget forsinkelse når jeg ser live tv og endda også når jeg ser Apple Tv. Er en surround receiver løsningen? Jeg forestiller mig et setup der ligner dette jeg har forsøgt at tegne her. ![]() På forhånd tak for enhver hjælp! /Glashoff
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der skal jo også højttalere til Reciveren. Sonos er intet værd til det brug, det er jo i sig selv et 5.1 anlæg. En HDMI switch kan udvide dine tilslutninger. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Glashoff ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2010 Status: Offline Point: 2 |
Jeg har ikke forklaret mig grundigt nok tror jeg
![]() Problemet er ikke tilslutninger til tv'et, men at lyden ikke er i sync på alle enheder, hvis jeg bruger tv'et som "fordeler". Min ide var at bruge en receiver som fordeler. Så lyd og billede kunne synkroniseres. Sonos højtalerne skulel så forbindes via optisk out til Sonos playbaren. Giver det mening? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Så er der slet ingen ting der er i sync.......
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |