|
Dårlig WiFi forbindelse |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
vonbylov ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Juli-2014 kl. 22:44 |
Irreterende nok bor jeg i en bygning med ubehagelig meget beton. Så selvom, at min Airport Extreme (5'th gen) arbejder på højtryk, er der lidt dårlig signal i dele af lejligheden.
Umiddelbart siger min googling mig, at endnu en airport express ville kunne virke for forstærker, men synes det er lidt mange penge for en så begrænset funktion. Derfor vil jeg høre om nogen herinde, har et godt bud på en løsning? Har et par gamle routere liggende og overvejer derfor at opdaterer den ene (Netgear CVG824G) til noget DD-WRT eller tomato og opsætte den som forstærker, men er i tvivl om hvordan det præcis skal gøres. Redigeret af vonbylov - 31-Juli-2014 kl. 22:45 |
|
[indsæt lang liste af AV/HIFI/IT gear her]
[indsæt sjov katte-gif her] |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har sikkert tænkt på sådan en.
|
|
![]() |
|
vonbylov ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
Tak. Har været omkring den løsning, men for at være ærlig, ville jeg fælt gerne slås lidt med ideen om at genbrug en gammel router.... hvis ikke andet så for projektets skyld. |
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Mange problemer med Wifi består ofte af forkert opsætning. Enten står routeren dårligt placeret eller også benytter den måske kanaler som er optaget af routere i nærheden.
De fleste prøver at løse problemet ved at købe en "forstærker/repeater" men i virkeligheden gør de måske endda problemet større. Den sidste løsning bør være at opsætte en ekstra router og det bør altid gøres over en kablet forbindelse. Trådløse repeatere er det største problem inden for trådløse netværk i tætliggende beboelsesområder, da de optager en masse ekstra båndbredde. Så mit råd er at forsøge at placere routere mere gunstigt eller skift til en god router med eksterne antenner. Prøv at flytte kanalerne hen hvor der er frit. Man kan hente programmer til mobiltelefon eller computer, som kan vise hvor kanalerne ligger i området. Sæt som sidste løsning en ekstra enhed op med kabel. Hvis det er en router som opsættes, så skal der slås dhcp fra og LAN porten skal benyttes til forbindelsen. Husk at give routeren sin egen IP adresse som ikke kan må kunne gives til andre enheder. Sæt SSID, kryptering og adgangskode op så de er ens på begge enheder, men sørg for at deres wifi er på forskellige kanaler.
Redigeret af Cyberguyen - 01-August-2014 kl. 11:46 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Det ser sørme ud til at have virket, at skiftet kanal. Tak for hjælpen. Nu til del 2 af min udfordring. Jeg har en ekstern HD tilslutte min Airport Extreme og ønsker nu at opsætte en VPN forbindelse til den. Umiddelbart, skal jeg vel have en ekstra router der kan håndtere en VPN forbindelse? Har kigget lidt på FlashRouters hp og kan forstå at man kan lave et dobbelt router setup, hvori den ene (airporten) håndterer det almindelige hjemme netværk og den anden (flashet med DD-WRT eller Tomato Firmware) og tager sig af VPN'en. Lyder denne løsningsmodel bekendt for nogen herinde? God råd e.l.? |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |