|
Scandyna Minipod vs B&W CDM1 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-August-2014 kl. 08:35 |
Hej
Jeg har på nuværende tidspunkt et sæt Minipod højttalere, som både bruges til musik og front i surround setup, og synes de mangler lidt power, da stuen er relativt stor. Jeg er begrænset af højttalerens fysiske størrelse, så jeg kan ikke vælge noget der er større end en Minipod på spikes. Jeg har talt med en der har et sæt B&W CDM1, som muligvis kunne være interesseret i at bytte. Nu er det jo en lidt ældre højttaler, men lyder den bedre end mine nuværende og vil den give mening i det beskrevet setup? Eller er jeg bedre tjent med at sælge minipod'erne og finde noget helt andet? Forstærkeren er en Sony STR-DN1040 og stuen er relativt stor, hvori det står. Mvh Christian |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
B&W'erne er uden tvivl en bedre højttaler med en finere opløsning i diskant og mellemtone. Men hvis du vil ha power nok til stuen, kommer du altså ikke uden om en større højttaler
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19653 |
Power kommer af enhedernes størrelse. At skifte fra en højttaler til en anden med samme membranareal, giver ikke den store forskel.
Klaus |
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Tak for input... Den kan /må ikke bliver større grundet placeringen. Så må jeg leve det som det er.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |