recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO Nordic kvalitet på Samsung blu-ray afspillere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO Nordic kvalitet på Samsung blu-ray afspillere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ziggin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ziggin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HBO Nordic kvalitet på Samsung blu-ray afspillere
    Sendt: 28-Maj-2014 kl. 20:09
Hej Alle

Elsker HBO. Fede serier. Hader HBO Nordic. Elendig kvalitet på MAC/PC og over iPAD. Mine DVD film ser flottere ud...

Men 2011/2012 Samsung Blu-ray afspillere kan jo via Smart Hub, få HBO Nordic. MEN, hvordan er kvaliteten i forhold til MAC/PC/iPAD/iPHONE streaming, inden jeg kaster nogen penge efter en brugt på dba.dk?

Det skal være HD kvalitet. Ok, jeg forventer ikke Netflix SuperHD kvalitet (WOW forresten, virkelig flot, selv på min Planar PD8130 og 90" dug) men bare i 720P kvalitet kan gå an.

Skal jeg investere i en brugt Samsung Blu-ray (eks. BD-E6000) eller opsige mit HBO Nordic abn?



Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 20:26
Smart Hub leverer 1080p og 5.1 surround fra HBO Nordic. Det er den eneste reelle gode afspiller til deres service. På andenpladsen ligger Xbox 360. Den har også 5.1, men kun 720p. Begrænsningen er dog ikke HBOs skyld, men fordi Xbox'en ikkr tillader mere. Den har samme problem på Netflix.
Til top
Ziggin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ziggin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 20:38
Ok. Lyder som om jeg skal finde en brugt Samsung Blu-ray afspiller.




Redigeret af Ziggin - 28-Maj-2014 kl. 20:38
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 21:22
ES6000 havde jeg i øvrigt tidligere. Og den virker som den skal, men en lille advarsel skal du lige få med på vejen. Smart Hub kører ikke bare lidt træg, men ufattelig langsomt. Og det tager en krig at starte Netflix eller HBO op og at finde frem til filmen man vil se. Men når først filmen startes, så mærker man ikke til det længere.
Til top
uscallesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uscallesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 01:11
Jeg er simpelthen målløs over hvor ringe HBO Nordics's løsning er... De har de bedste serier (efter min smag) men det er jo noget nær umuligt at se dem på alt andet end Samsung Smart TV's..

Jeg fatter simpelthen ikke at de ikke 1) får lavet support for surround lyd når der afspilles via en browser 2) får lavet 'rigtig' airplay support. Uden et Samsung produkt eller en Xbox 360 er det jo umuligt at se noget i HD med surround lyd (vi snakker 2014 her !!!) - det er jo til grin at man kan trække deres indhold på usenet i prima 1080p kvalitet med 5.1 lyd - men når man vælger at betale for skidtet så må man leve med svært forringet lyd og billede..

Jeg var ansat hos Yousee da Youbio i løbet af 6-8 måneder blev færdigudviklet - Nu har HBO været i DK siden december 2012 og det må vel fortsat betegnes som et beta produkt (og vel også prissat derefter)..

De Blueray afspillere fra Samsung der er understøttede er ikke længere på markedet :(
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 10:02
Uscallesen

At de ikke er på så mange platforme er et problem, hvis man som sagt ikke har Samsung tv, hvad vi dog har i stue og soveværelset.

Men tror ikke der er en eneste udbyder af alle der udsender surround via browser. Men kvaliteten kunne godt være endnu bedre, ingen tvivl om det. Husk dog aktiver HD ved tryk på HD logo.

Har ikke prøvet det, men folk siger kvaliteten også bliver god, hvis man smider kabel på sin iPad. Dog ville rigtig AirPlay være at foretrække.

Redigeret af JordanDK - 29-Maj-2014 kl. 10:08
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 13:54
har brugt en ældre Samsung HDD til HBO og det fungerer fint.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 13:30
Uscallesen - Er helt enig med dig. Det er ganske simpelt alt for ringe. De burde være tilgængelige på alle enheder.
Hvorfor er der ikke en PS3/4 app, hvorfor er der ikke en Win 8 app, hvorfor er der ikke en LG/Philips/Panasonic/etc. Smart TV app?
Og ja, pisse irriterende med elendig AirPlay og ingen Chromecast. Førstnævnte ved vi så godt hvorfor. De er for nærige til at betale Apple for deres tjeneste.
Men 5.1 gennem browser har selv Netflix, som ellers er på forkant med udviklingen heller ikke. Hvorfor det ikke kan lade sig gøre for dem, ved jeg dog ikke.

Og nu stak du selv lige kinden ud, så må du også modtage de lussinger der kommer flyvende. Youbio er om noget, et lige så ufærdigt produkt som HBO Nordic. De er kan kun tilgås i browser, smartphone og deres egen boks. Intet andet. Og så er indholdet helt latterligt, og alligevel tillader de sig at tage 20kr mere end alle de andre.
Til top
bingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 15:35
Har lige prøvet HBO Nordic i denne måned , og opsagt det igen.
Hverken fruen eller datteren kan/vil streame via iPAD til Apple-tv , og vores LG har ingen HBO APP.

Så vi må undvære fortsættelsen af "Game of Thrones" , indtil den kommer på DVD/BR.

Underligt at de ikke kommer med en App til Apple-TV

/Bingo
Til top
akawa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akawa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 20:50
Hej

Jeg har købt en brugt ES-6000, men jeg kan ikke få 5.1 lyd igennem til mit Beoplay V1 via HDMI.

Jeg er i tvivl om smart hub kan sende andet end 2.1, se venligst den tråd:
http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-flat-panel-displays/1438853-official-samsung-smart-hub-fiasco-thread.html


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 21:16
Det kan den godt. Jeg havde 5.1 på både Netflix og HBO.

Du skal sætte det op helt ude i hovedmenuen og så gå ind under indstillinger. Helt præcis hvad det hedder, kan jeg ikke helt huske. Men under lydindstillingerne skal du vælge noget med, at den ikke skal dekode lyden.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 21:26
Det er vist nok her du skal ind:
Du skal nok ændre den, så den ikke står til PCM i digital output, samt at den ikke skal downmixe til stereo.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu