|
Træt af kabler, hvad gør man? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-August-2014 kl. 21:58 |
|
Jeg er godt nok ved at være træt af at den fede surround lyd når jeg ser film eller spiller på PS4, kræver så meget kabel"rod". Jeg har virkelig prøvet at gøre mig umage med at strukturere det, og det er også lykkes fint nok med diverse kabelbakker langs fodlisterne osv., men de kabler irriterer mig alligevel, og jeg er ikke så priviligeret at jeg, som min svoger f.eks., har kunne fået trukket kabler inde i væggen/murerne.
Hvad gør man? Må jeg bare leve med at fedt surround lyd (5.1) kræver en masse kabler, eller findes der trådløse satellitter? Hvis der gør, så er de jo nok ikke til at betale ![]() ![]() Har overvejet at få mig en Playbar fra Sonos, men ahh, det er sgu alligevel ikke det samme. Andre der har det som mig, eller er jeg bare for sippet? Jeg ved jeg en skønne dag får mig et hus, som jeg selv bygger op, og så skal det sgu laves ordentligt så kablerne kan komme væk, men det sker ikke lige i den kommende fremtid, så indtil da må jeg leve med kabler eller fjerne dem og ikke have fed lyd? Er det mine to alternativer?
Redigeret af ladiesman217 - 04-August-2014 kl. 22:23 |
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja, lukker øjnene. Du kan ikke få fed surroundlyd uden kabler. Gode trådløse højttalere er dyre, og så er de ikke helt trådløse, da de stadig skal ha et elkabel
|
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Det var det jeg frygtede. Øv. Jeg må smide min perfektionisme og leve med kablerne indtil jeg en dag kan få det bygget ind i væggene.
Tak!
|
||
|
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Jeg er selv stærkt Perfectionist. Og for at være helt ærlig, så bliver jeg ved med og prøve og skjule mine kabler på en bedre måde en allerede
![]() Vis du virkelig vil køre der 100% efter perfektions bogen så skal du have fræset i væggen og sat kabler ind der evt vis du har væg hængte højtaler. Men smid et billed op hvordan Du har skjult dine kabler så kunne det være man kunne komme med en ide om hvordan du evt kunne gøre i stedet. |
||
![]() |
||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
|
Sluk lyset og se en film, så kan du ikke se kablerne. Problem solved.
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Og hvad så med de resterende 80% af tiden man opholder sig i stuen og ikke ser film? Til trådstarter: Du kan jo overveje Dynaudio Xeo højttalere. Lyder rigtigt godt og kræver kun et el-kabel.
|
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
Eller B&O's trådløse system
|
||
![]() |
||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
|
Opfører sig som en mand og er ligeglad med kabelrod
![]() |
||
![]() |
||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|
Sonos kan jo også konfigureres som 5.1, ved at købe en SUB og 2 Play:1 til som baghøjttalere. Jeg ved ikke om du kan sætte yderligere Play:1 som fronter, for at få bedre spredning på fronten. Det kan du evt. spørge om hos HifiKlubben. Det er ganskevist en dyr løsning, som heller ikke lyder helt så fedt som nogle store gulvhøjttaler til samme pris, men det er en elegant løsning, som også tillader musik streaming mv.
|
||
![]() |
||
|
opzouten: Jeg foretrækker at være den mand som jeg er, der går op i mit udseende OG hvordan mit hjem ser ud til mindste detalje
![]() antilles: Ja jeg havde også overvejet den løsning fra Sonos. Playbar i front, en Sub og to Play:1 til bag, men av, det kan også mærkes på pengepungen, som du selv siger, men det kan jo være det skal overvejes igen ![]() Redigeret af ladiesman217 - 05-August-2014 kl. 12:01 |
||
|
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Har du prøvet det Sonos system? ![]() Redigeret af André S - 05-August-2014 kl. 12:54 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Hvis du er så perfektionistisk, så får du fræset riller i væggen til tomrør og trækker kablerne i dem.
Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |