recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af live tv via Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af live tv via Synology

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SorenPaulsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenPaulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af live tv via Synology
    Sendt: 05-August-2014 kl. 23:12
Hej
Er det muligt at streame live tv via Synology nas (video station)så man kan tilgå det udefra (altså ikke kun på lokalnetværket)? Så man f.eks. kan se live tv på sin mobil.
Jeg har læst noget om at man bruger dvblink men ved ikke nok om det.
Jeg har yousee og har faktisk en ekstra digitalboks stående men ved ikke hvordan man tilslutter den til synologyen? Og om man kan streame live.
Eller skal man købe en usb-tv-stick? Jeg har 50/50 mbit fra waoo så det burde vel kunne trække det?
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 08:48
Hey

Hvorfor vil du via din synology?. Slingbox er en separat box der gør præcis det du vil have den til, nemlig broadcaster dine tvkanaler over nettet. Læse evt. mere på sling.com. Så vidt jeg ved bruges dvblink til at optage digitale tv kanaler på sin synology.

/Ehlz
Til top
SorenPaulsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2014
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenPaulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 10:27
Tak for svaret Ehlz
Jeg har læst om Slingbox. Det er også ret smart.
Men hvis man kunne gøre det over Synologyen var man jo fri for at købe en slingbox.

Redigeret af SorenPaulsen - 06-August-2014 kl. 10:27
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 11:07
Enig, og måske kan det også lade sig gøre med DVB link og DSvideo, det har jeg bare ingen erfaring med. En fordel er jo at man så også kan optage tv direkte på sin NAS.

Pøj pøj med det hele.

Ehlz
Til top
Challenger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Challenger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 13:59
Det kan lade sig gøre.

Har selv løsningen kørende, men desværre er kun DVB-T understøttet.Dead

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 20:53
og det er IKKE muligt at bruge en eller anden TV-boks man har købt af Yousee. - Det skal være tv-tuner og Synologien SKAL også være så kraftig at den kan håndtere en transcoding af dit FHD tv-signal før det overhovedet giver nogen mening. - Det er ikke bare at sætte lidt overskudsjern sammen og så tro at det virker.
Til top
CPalm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2012
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CPalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 21:13
Jeg har Synology DS214play med dvblink sat op og bruger det dagligt.

Det kan godt afspilles udefra men kræver rigtig meget båndbredde da transcoding i dvblink softwaren endnu ikke er lavet til Synology NAS. Det er dog noget som dvblink arbejder på. Da mine kanaler er HD har jeg endnu ikke oplevet at det har virker ordentligt udefra.

Hele mit setup er: yousee (DVB-C) -> HDhomerun -> Synology DS214play -> WMC på macmini
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 16:02
Hej CPalm - virker det nu? Er der bedre support for transcoding i synology nu?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 20:43
henning . måske du skulle lade være med at genåbne 20 gamle tråde?? - generel etikette omkring fora er at man IKKE render rundt og åbner 2-4 år gamle tråde. og slet ikke som du gør i øjeblikket. i stedet stiller du bare spm om de problemer du har. Du får ikke noget lettere svar ved at gennemsøge tråde i forummet og så genoplive dem. tværtom pisser du bare folk af.

Transcoding har INTET som helst med softwaren at gøre. det har noget at gøre med den hardware du har i den enhed der skal streame signalet ud til den pågældende enhed der skal fremvise, og der er jo selvsagt sket en del. fx kan en 214play lave en transcode fordi den har en cpu som kan håndtere det. så det kommer ene og alene an på hvad det er for en boks du sidder med.

for fremtiden opret din EGEN tråd for dine EGNE problemer.

Redigeret af claus_jac - 17-Januar-2017 kl. 20:43
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 21:02
Jøsses! Jeg har bare spurgt i to tråde hvad status er i dag - kan virkelig ikke se problemet.
Synes det er en underlig reaktion at blive fornærmet på den måde. Det er da meget relevant at spørge om der er sket en udvikling siden sidst - og kan man spare en ny tråd er det da meget smart. Folk kan da bare ignorere mit indlæg. Hvis alle oprette dere "EGEN tråd for deres EGNE problemer" så var det da ikke til at holde ud.

Er der andre der jeg har "pisset af"? I så fald beklager jeg - fortsat god aften...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu