|
Pana VT30 Hbbtv |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Maj-2014 kl. 14:30 |
||
Hej derude,
Jeg sidder min min "gamle" Pana VT30 skærm, og vil rigtig gerne have den til at understøtte HbbTV. Jeg har siddet og læst lidt, og fundet ud af at E-modellerne sjovt nok understøtter Hbbtv, men det gør Y-modellerne (Nordiske) ikke. Hvis man kigger på de nyeste firmware tilgængeligt for hhv Y og E-modellen, fremgår det klart at E-modellens firmware giver adgang til Hbbtv understøttelse: http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/download/fw/europe/down_eu11.html Spørgsmålet er så, kan man uden videre installere denne firmware på sin Y-model? Hvis nogen har prøvet, og har haft success med brugen af Hbbtv fra DR, så giv endelig lyd
![]() |
|||
![]() |
|||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg sad faktisk med de samme tanker den anden dag og prøvede at finde svar på nettet uden held. Man kan se at firmware opdateringer kommer samtidig for de 2 versioner og filen har også samme navn, så de har helt sikkert meget til fælles, men om man kan installere E, om det virker og ellers om man kan komme tilbage til Y, er spørgsmålet.
Og det er i øvrigt tåbeligt at det ikke er understøttet, for jeg vil fx kunne modtage dvb-t fra tysklad, så hvorfor skulle jeg ikke kunne gøre brug at den funktion. Hvis man er meget optimistisk kan man håbe på ny firmware som Samsung har lovet til deres ![]() Redigeret af Steen6400 - 20-Maj-2014 kl. 23:34 |
|||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|||
![]() |
|||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
||
Jeg har skrevet til Panasonic. Så må vi se om/hvad de svarer.
|
|||
![]() |
|||
Nick_S ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 385 |
||
Har I slået datatjeneste applikation til i menuen?
|
|||
![]() |
|||
||
Datatjeneste applikation? Det kan jeg ikke finde i menuen på mit tv. Hvor finder du den indstilling?
|
|||
![]() |
|||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
||
![]() |
|||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
|||
![]() |
|||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
||
Noget nyt ift emnet?
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Er det bare mig det ikke fatter en skid her? Hvordan skulle Panasonic føle sig presset af Samsung, som ikke gider at give support for noget ældre end 2013? Panasonic VT30 er en 2011 model, hvis du ikke ved det.
De eneste der har været så storsindede, at de rent faktisk har lovet HbbTV helt tilbage er Sony. At det så også burde være sådan for alle de andre, er selvfølgelig noget andet, men tror sgu ikke de giver sig. Panasonic var jo klart de værste under Netflix farcen. Dengang var Samsung faktisk de sødeste, som gav support på de ældste modeller. |
|||
![]() |
|||
||
Sony har modsat Panasonic og Samsung valgt at beholde HbbTV i de nordiske modeller i stedet for at fjerne det. Det skulle jeg gerne få glæde af i næste uge, hvis ellers Stofa får lukket op for signalet. Vores fjernsyn i køkken-alrum er nemlig en Sony 32EX524 fra 2011 som har HbbTV. |
|||
|||
![]() |
|||
||
Du misser pointen Nagash. VT30 modellen købt syd for grænsen har hbbtv i dens seneste firmware, hvorimod det ikke er tilfældet for den nordiske VT30 model.
Enten må Panasonic retfærdiggøre en forskel i hardware, og give en forklaring på hvorfor der ikke er kommet en hbbtv kompatibel firmware til de nordiske modeller, eller også må de udgive en opdatering. Alt andet er imo useriøst. Hvad der også er useriøst er, at jeg ved at skrive til Panasonic på Facebook blev lovet svar på ovenstående. Her 2 uger senere har jeg intet hørt, på trods af 3 rykkere. Jeg har med al sandsynlighed købt mit sidste Panasonic produkt. |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
||
Samsung har da ikke lyttet ret meget. Det er jo kun 2013-modellerne og frem, der virker på trods af at det er i ældre modeller. Panasonic understøtter allerede HbbTV i 2012-modellerne og frem. Redigeret af lunddal - 02-Juni-2014 kl. 15:05 |
|||
![]() |
|||
KasperHogh ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 61 |
||
Datatjeneste slåes til sådan her:
Menu --> Indstilling --> Billedindstillinger --> Datatjeneste: Til Det var løsningen på mit ST50. Men har hørt andre med 30 serien har kunnet se hbbTV, så enetn er deres tv importeret eller også har de gjort dette. Det er da et forsøg værd.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |