recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana VT30 Hbbtv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pana VT30 Hbbtv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pana VT30 Hbbtv
    Sendt: 19-Maj-2014 kl. 14:30
Hej derude,

Jeg sidder min min "gamle" Pana VT30 skærm, og vil rigtig gerne have den til at understøtte HbbTV.
Jeg har siddet og læst lidt, og fundet ud af at E-modellerne sjovt nok understøtter Hbbtv, men det gør Y-modellerne (Nordiske) ikke.

Hvis man kigger på de nyeste firmware tilgængeligt for hhv Y og E-modellen, fremgår det klart at E-modellens firmware giver adgang til Hbbtv understøttelse:

http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/download/fw/europe/down_eu11.html

Spørgsmålet er så, kan man uden videre installere denne firmware på sin Y-model? Hvis nogen har prøvet, og har haft success med brugen af Hbbtv fra DR, så giv endelig lyd Smile
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 19:04
Jeg sad faktisk med de samme tanker den anden dag og prøvede at finde svar på nettet uden held. Man kan se at firmware opdateringer kommer samtidig for de 2 versioner og filen har også samme navn, så de har helt sikkert meget til fælles, men om man kan installere E, om det virker og ellers om man kan komme tilbage til Y, er spørgsmålet.

Og det er i øvrigt tåbeligt at det ikke er understøttet, for jeg vil fx kunne modtage dvb-t fra tysklad, så hvorfor skulle jeg ikke kunne gøre brug at den funktion.

Hvis man er meget optimistisk kan man håbe på ny firmware som Samsung har lovet til deres ælde 2013 modeller, men det tvivler jeg meget på Pana gør til VT30

Redigeret af Steen6400 - 20-Maj-2014 kl. 23:34
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 09:56
Jeg har skrevet til Panasonic. Så må vi se om/hvad de svarer.
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 10:22
Har I slået datatjeneste applikation til i menuen?
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 20:43
Datatjeneste applikation? Det kan jeg ikke finde i menuen på mit tv. Hvor finder du den indstilling?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Super, håber de føler sig presset af Samsung Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 18:20
Noget nyt ift emnet?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2014 kl. 01:49
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Er det bare mig det ikke fatter en skid her? Hvordan skulle Panasonic føle sig presset af Samsung, som ikke gider at give support for noget ældre end 2013? Panasonic VT30 er en 2011 model, hvis du ikke ved det.
De eneste der har været så storsindede, at de rent faktisk har lovet HbbTV helt tilbage er Sony. At det så også burde være sådan for alle de andre, er selvfølgelig noget andet, men tror sgu ikke de giver sig. Panasonic var jo klart de værste under Netflix farcen. Dengang var Samsung faktisk de sødeste, som gav support på de ældste modeller.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2014 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Er det bare mig det ikke fatter en skid her? Hvordan skulle Panasonic føle sig presset af Samsung, som ikke gider at give support for noget ældre end 2013? Panasonic VT30 er en 2011 model, hvis du ikke ved det.
De eneste der har været så storsindede, at de rent faktisk har lovet HbbTV helt tilbage er Sony. At det så også burde være sådan for alle de andre, er selvfølgelig noget andet, men tror sgu ikke de giver sig. Panasonic var jo klart de værste under Netflix farcen. Dengang var Samsung faktisk de sødeste, som gav support på de ældste modeller.
Jeg mener at Panasonic kan føle sig presset fordi Samsung lytter efter kritikken og laver ændringerne. Jeg kan godt se at VT30 er en ældre model, men her har de chancen for at vinde noget goodwill. Udfaldet af denne sag kan da få indflydelse om jeg vælger Panasonic næste gang.

Sony har modsat Panasonic og Samsung valgt at beholde HbbTV i de nordiske modeller i stedet for at fjerne det. Det skulle jeg gerne få glæde af i næste uge, hvis ellers Stofa får lukket op for signalet. Vores fjernsyn i køkken-alrum er nemlig en Sony 32EX524 fra 2011 som har HbbTV.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 14:53
Du misser pointen Nagash. VT30 modellen købt syd for grænsen har hbbtv i dens seneste firmware, hvorimod det ikke er tilfældet for den nordiske VT30 model.

Enten må Panasonic retfærdiggøre en forskel i hardware, og give en forklaring på hvorfor der ikke er kommet en hbbtv kompatibel firmware til de nordiske modeller, eller også må de udgive en opdatering. Alt andet er imo useriøst.

Hvad der også er useriøst er, at jeg ved at skrive til Panasonic på Facebook blev lovet svar på ovenstående. Her 2 uger senere har jeg intet hørt, på trods af 3 rykkere.

Jeg har med al sandsynlighed købt mit sidste Panasonic produkt.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 15:04

Jeg mener at Panasonic kan føle sig presset fordi Samsung lytter efter kritikken og laver ændringerne.

Samsung har da ikke lyttet ret meget. Det er jo kun 2013-modellerne og frem, der virker på trods af at det er i ældre modeller.

Panasonic understøtter allerede HbbTV i 2012-modellerne og frem.

Redigeret af lunddal - 02-Juni-2014 kl. 15:05
Til top
KasperHogh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2012
Sted: Århus
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperHogh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 15:26
Datatjeneste slåes til sådan her:
Menu --> Indstilling --> Billedindstillinger --> Datatjeneste: Til

Det var løsningen på mit ST50. Men har hørt andre med 30 serien har kunnet se hbbTV, så enetn er deres tv importeret eller også har de gjort dette. Det er da et forsøg værd.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu