|
Tordenfluer i tv... råd. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-August-2014 kl. 12:19 |
jeg har hørt om problemet før..
Jeg har haft en INVASION i nat. 2 tv er ramt. et ældre D5005 LED og et F6500 (begge 46") jeg var heldig det var de 2 billigere TV de gik efter. (dyreste 5000krs F6500 fra mediamarkt) 2 i den nye, de ligger "fornuftigt" ikke på tværs af FLERE pixelrækker, men begge kan ses fra sofa´erne.. jeg har kontaktet samsung bare for at prøve, men ved de normalt ikke gør noget ved tordenfluer. nogle råd til et fjerne, har mørklagt rum, har forsøgt at tabbe på skærmen, og lige nu står de med en stærk lyskilde på bagsiden, for at forsøge at lokke de bastarder ud, jeg har ikke trykket på dem, af frygt for de splatter ud.. er det bare et "waiting game" med håb om at der en dag ligger en død tordenflue i bunden af tv´et . Redigeret af Rasmusdc - 09-August-2014 kl. 12:21 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har prøvet det på en bærbar computer - på et tidspunkt faldt skidtet ned i bunden af skærmen - mener ikke, der var noget antiflyware på den........
|
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
Long shot måske men når de har siddet der noget tid kan de måske "knipses" let så de falder ned.
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
giver dem et par uger, inden ejg forsøger noget med skærmen så..
har hørt en der "knipsede" og ja tordenfluen faldt ned, men der var så en pæn meget større plamage af "indvolde" der hvor den sad... Så jeg går lidt forsigtigt til værks.. gamle LCD kæmpe tv er der stadig i live
|
|
![]() |
|
update..
Lokkede en ud med en lampe i det gamle D5005.. fik en ud med en sugekop på for panelet (sådan en svag en fra et iphone repair sæt), og så et tap på toppen af panelet, krævede at jeg gjorde det 2 steder for den faldt HELT ud af skærmen.. (eller ned i bunden hvor den ikke er på panelet).. den sidste er genstridig, og har sat sig på tværs af 1 1/2 pixel, så den er desværre lidt synlig, men jeg VIL få den... giver den lidt tid til at tørre... og så prøver vi sugekoppen igen.. men er tilfreds, en "tordenflue" i øverste venstre hjørne, det er ikke ligefrem det mest irriterende.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |