recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NUC (HTPC) til TV hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NUC (HTPC) til TV hakker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NUC (HTPC) til TV hakker
    Sendt: 08-August-2014 kl. 16:20
Når jeg forsøger at få mit HTPC setup til at køre med mit nye fjernsyn så hakker det vildt meget.

HTPC : NUC I5 D54250WYK (Win 8.1, XBMC og Total Media Center 6)
TV : Samsung HU7505

Jeg er bar bar bund. Setuppet har indtil nu kørt fint mod en PC skærm og jeg havde da også forventet at jeg skulle ændre lidt på setupper på PC'en. Men jeg har tilsyneladende ikke pillet det rigtige sted Confused

Jeg håber at der er nogen med erfaring på området som kan hjælpe.
Mvh
Bo

Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 16:48
Jeg har lige fundet ud af at hvis jeg mounter ISO filen uden om XBMC og derefter afspiller vha. TMT6 så er der ingen problemer - Hmmm det skal vist dyrkes lidt Confused
Mvh
Bo

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 16:55
så den information havde måske været informativ at give til at starte med. Når du gør som den hakker, hvordan kører du det så? Går du i xbmc og forsøger at afspille filmen via tmt? for så vil jeg næsten sige det er derfor.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 17:03
Jeg har ingen problemer med at køre BD direkte fra XBMC (ion-w7) med AnyDVD til at håndtere krypteringen - hvorfor tmt6???
miri
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

så den information havde måske været informativ at give til at starte med. Når du gør som den hakker, hvordan kører du det så? Går du i xbmc og forsøger at afspille filmen via tmt? for så vil jeg næsten sige det er derfor.

Den information var ikke til stede da jeg startede tråden Smile
Jeg fik en mistanke, testede og blev bekræftet i dette.

Det er som du også er inde på nok noget i XBMC setuppet som skal ændres. Det vil jeg dyrke her i aften.
Mvh
Bo

Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg har ingen problemer med at køre BD direkte fra XBMC (ion-w7) med AnyDVD til at håndtere krypteringen - hvorfor tmt6???

Det har bare altid været det jeg har brugt, og så er det afspilning af 3D ISO filer.
Mvh
Bo

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 22:03
Jeg havde problemer med xbmc hakkede hvis den fik et lydformat som forstærkeren ikke kunne, eller dvs det kunne forstærkeren godt men bøvl med lydkort driver. Specielt med DTS ma osv. Prøv evt med downmixet lyd
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 22:04
Forresten Nice tv dur har :)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 11:12
Sæt XBMC til true fullscreen og ikke fullscreen Windowed, dine problemer burde være løst.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Forresten Nice tv dur har :)

Tak for det Smile

Det var forøvrigt præcist som JordanDK skrev. Da jeg havde ændret på setup i XBMC så forsvandt hakkeriet.
Så tak til dig JordanDK og til jer andre for foreslagene Smile
Mvh
Bo

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 11:32
Så lidt, godt du fik det løst
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu