recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PLEX forskellig opsætning mellem enheder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PLEX forskellig opsætning mellem enheder?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PLEX forskellig opsætning mellem enheder?
    Sendt: 12-August-2014 kl. 08:16
Er det muligt at sætte min PLEX server op således at kun børnefilm er til rådighed på børnenes Ipads. imens alt materiale er tilgængeligt på på andre enheder?

Jeg har googled lidt og fundet ud at det skulle være muligt, men synes ikke lige jeg kan finde ud af det, så vil da gerne have lidt hjælp hvis nogle herinde kender til det?

har prøvet at lave 2 forskellige brugere og så logge ind, men det duer ikke. Der er jo stadig kun én aktiv server kørende.
Til top
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 09:05
Lav et bibliotek med "Børnefilm" på Plex Media Center.
Opret en konto til børnene, del din server og vælg "kun" at give dem adgang til "Børnefilm".
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af ElCapitano ElCapitano skrev:

Lav et bibliotek med "Børnefilm" på Plex Media Center.
Opret en konto til børnene, del din server og vælg "kun" at give dem adgang til "Børnefilm".

ja og det er også det jeg har prøvet, men gør nok noget forkert.

Altså har oprette to konti med hver sin email... men når jeg retter indholdet i den ene account så syncer den til den anden account også.

Og har det ingen betydning hvilken account der er logget ind som på serveren?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 09:47
Har sendt pb
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 07:44

Har sendt pb

Tak for tilbudet, men nej tak.

Men kunne du ikke kaste lidt lys over hvad der er som skal gøres?

Det er kun den gratis udgave af PLEX jeg har. Har det nogen betydning?

I går prøvede jeg at oprette 2 helt nye accounts og starte forfra, men jeg forstår ikke lige hvordan mine clienter skal tilgå den rette profil, hvis det ikke er den som er kørende på serveren?
Jeg har jo kun én Plex server kørende

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 09:18
Jeg tror du misser at oprette et Share under plex.tv.
Sign in og vælg "Servers". Her vælger du "Share Server".

Fjern fluebenet i "Share All Libraries" og vælg de "Libraries" du ønsker personen skal have adgang til.

Mener ikke Plex Pass er nødvendigt for at dele sin server. Men hvis du nu benytter programmet, så er det en billig pris at betale for alle de ekstra features som de stiller til rådighed. Et LifeTime pass koster kun 75 USD.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 11:43

Jeg tror du misser at oprette et Share under plex.tv.
Sign in og vælg "Servers". Her vælger du "Share Server".

Fjern fluebenet i "Share All Libraries" og vælg de "Libraries" du ønsker personen skal have adgang til.

Mener ikke Plex Pass er nødvendigt for at dele sin server. Men hvis du nu benytter programmet, så er det en billig pris at betale for alle de ekstra features som de stiller til rådighed. Et LifeTime pass koster kun 75 USD.

Ja lige den del med share server er jeg sku ikke stødt på.
Jeg har fundet noget med de forskellige enheder som er "koblet" på serveren, men synes ikke der rigtigt var nogle indstillingsmuligheder.

Men har accounts noget at sige her?
Skal jeg være logget ind med en account i serveren for opsætning?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 14:27
Du logger ind til indstilllingerne med din "hoved" account som du bruger til serveren derhjemme. Inde under serveren deler du den så med invitation til den næste bruger, som default deler den alle biblioteker, men det retter du bare du bare bagefter ved at klikke på den delte.

Vi kører med plex server og deler den med 5 uden problemer.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 15:28
ok takker må lige ind og kigge på det igen..
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2014 kl. 13:47
fandt det nu virker det... tak for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu