|
Stream fra NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
johnnyn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2013 Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-August-2014 kl. 20:58 |
Jeg er gået hen og blevet lidt træt af min HTPC med xbmc da det ikke virker optimalt. Jeg har bl.a nogle serier som den ikke vil liste, pga forkert fil navne.
Så er ved og droppe det, og vil gerne have en anden løsning. Har kigget lidt på popcorn hour eller mede8er. Har læst mest godt om Mede8er, kan i komme med nogle anbefalinger? mvh |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ville det ikke være lettere bare at rette filnavnene, fremfor at købe noget andet...
Du kan evt. forsøge dig med et andet mediecenter software på din eksisterende HTPC?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
johnnyn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2013 Status: Offline Point: 209 |
Nej vil hellere have noget der bare fungere, uden og sku gøre noget, for skal sidde og gætte mig til fil navne :)
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hvad er sandsynligheden for at en anden enhed ville kunne "genkende" det korrekte ud fra de forkerte oplysninger uden at du manuelt skal lave et stykke arbejde? - Mit umiddelbare bud ville være ingen. - Knofedt er det eneste der virker. - der kan eventuelt kigges på at "masseændre" navne fx.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Det lyder jo fint, men tror du selv de andre kan finde ud af dine obskure fil navne?
Hvis du skal være 100 på XBMC skal kunne finde ud af det så har du en hovedmappe fx. Dexter I denne mappe laver du så en undermappe der hedder Dexter Season 1 Filerne i season 1 kalder du så 1x01 1x02 1x03 Osv Sæson 2 mappen skal så sjovt nok hedde Dexter Season 2 Og filerne i denne mappe hedde 2x01 2x02 2x03 Osv Ved denne navngivning virker filerne hver gang til enhver version af XBMC Men hvis du nu virkelig ikke gider sidde omdøbe dem, så kan du bruge programmet Ember Media Manager dette kan du hente lige HER |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Bruger tit selv video og så files i xbmc, den viser alt
|
|
![]() |
|
daemon9th ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2010 Sted: Odense Status: Offline Point: 45 |
Du kan evt. også bruge TheRenamer http://www.therenamer.com/ til at få styr på filnavne. Ovenstående program kræver selvfølgelig også grundlæggende navngivning af folder+filnavn, som JordanDK fint beskriver. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Er det fordi di har hentet filer som eksempelvis hedder "oreopiheprovepouhepov01.mkv" eller "dxt_S01-E01_mobius-rcl.mkv og så vil have boksen til automatisk at kalde dem for Dexter? Det tvivler jeg på at du kan få nogen som helst boks til at gøre.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Nej vil egentlig ikke have den til at kalde dem det, vil bare have en liste over filerne ved serier, hvor jeg mere er interesseret en liste med cover og info ved film
mvh |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Hvadenten du bruger XBMC, Popcorn Hour, mede8er eller Dune mediaplayer, så kræver de alle, at filerne er navngivet korrekt for at kunne vises med cover og beskrivelse.
Redigeret af jespermart - 15-August-2014 kl. 08:36 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Der findes ingen synsk medieafspiller, som kan gætte hvilket indhold der er i en given fil og så sortere der ud fra.
Som andre nævner: På med vanten og igang med at omdøbe dine filer. Du skal kun gøre det én gang og så er det gjort for altid. Og så kan du skifte medieafspiller lige så tosset du vil.
|
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Du kan få den "ikke indekserede liste" via xmbc ved at gå under videos->files->din delte mappe. Men som andre allerede har sagt, så er den kun EN vej frem for at det kommer til at virke optimalt, og det er at navngive dine filer korrekt fra starten. Det hjælper ikke at skifte afspiller. Der findes masser af tools som nemt omdøber mange filer ad gangen. Jeg bruger selv total commander, som har et fint mass-rename-tool. Det skal gøres en gang, og hvis du følger standarden vil det virke på alle afspillere. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Naming_video_files/TV_shows
Redigeret af tobywan - 16-August-2014 kl. 13:26 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |