|
Toslink til RCA med HE-AAC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
molassen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-August-2014 kl. 19:08 |
Hejsa
Jeg har købt nyt Samsung TV UE32H5505 men har konstateret, at det ikke har audio/RCA out - kun headset stik. Jeg skal kunne høre lyd i hovedtelefoner samtidig med lyd fra fjernsynet da jeg ikke hører så godt. Jeg ønsker derfor at benytte den digitale udgang toslink og overvejer enten at købe en Toslink til RCA konverter så jeg kan benytte mine nuværende analoge hovedtelefoner eller nogle hovedtelefoner som har toslink indgang fx Sony MDR DS6500. Vi har boxer som sender lyd i HE-AAC og rigtig mange konvertere kan ikke konverterer AAC lyd. Er der nogen der kender en prisbillig konverter der virker med Boxer (HE-AAC) eller kan bekræfte at Sonys hovedtelefoner virker med HE-AAC lyd?? Mvh. Morten Lassen Redigeret af molassen - 17-August-2014 kl. 19:08 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At lyd fra Boxer er i HE-AAC i modsætning til DR som er DD, er ikke et problem, TVet kan jo også stilles til PCM (2CH lyd). Så hvis der kun høres via TVet, Headset eller Soundbar, så er det uden betydning. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Æhh, det var da DR der indførte HE-AAC
|
|
![]() |
|
molassen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
Jeg har fundet en indstilling på TV'et så den kan sende digital lyd ud i PCM format, så jeg køber en konverter. Det er den billigste løsning.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Dit Headset har Volume kontrol.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ja
|
|
![]() |
|
Så skulle det være i orden. |
|
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Hvis du hører dårligt, har du så ikke høreapparater? Så kunne en teleslynge vel være en mulighed?
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Ah så dårligt hører jeg nu ikke men TV'et er i soveværelset og jeg er af den type der går sent i seng og kan godt lide at se lidt TV efter konen er gået i seng og derfor er det praktisk med hovedtelefoner. Det er bøvlet at skulle plugge headset stikket i og ud hele tiden. Jeg har lidt nedsat hørelse og benytter derfor også en gang i mellem hovedtelefonerne hvis vi ser en dansk udsendelse der ikke er tekstet.
|
|
![]() |
|
Yes - jeg har løst problemet. Jeg har et gammelt Scart-stik liggende med RCA out og det virker perfekt. Nu er der lyd på både TV og headset.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |