|
5.1 system |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
mortenloose ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-August-2014 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-August-2014 kl. 11:37 |
||
Jeg er begyndt at se meget film, så jeg er begyndt at tænke i den retning, at købe et 5.1 system. Men til at starte med, så vil jeg købe en center højtaler. Men jeg ved ikke om jeg vil få noget ud af det? Om jeg lige så godt kan købe bag højtaler med også? Jeg har Front og subwoofer, så jeg mangler soundround receiver, center højtaler og bag højtaler.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Start med surrondreciever. Evt brugt, der findes mange derude fordi folk skifter hele tiden pga nye features. En go en koster omkr en tusse. Herefter kan du få glæde af en center, ikke før
|
|||
![]() |
|||
mortenloose ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-August-2014 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 35 |
||
Jeg er godt klar over, at jeg skal købe en surround receiver til at starte med. Men vil det gøre nogen forskel, at der kommer en center højtaler inde på systemet? Så det er et 3.1, i forhold til 2.1?
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
Centerhøjttaleren er den vigtigste højttaler i et surround setup. Den afspiller næsten alle lyde som også kommer i L/R fronterne, foruden at den også bærer dialogen. Det er først når man har en center at det føles som om tale kommer fra personerne og ikke et sted forfra. Baghøjttalerne kan man godt vente lidt med, men de skaber den ekstra dimension som giver følelsen af eksempelvis ekko i en kælder, foruden de bruges til effekter som skud bagfra osv.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
||
Okay. Jeg har kiggede på en center højtaler, B&W CMC, vil den passe godt ind til de andre højtalere jeg har?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |