|
HyperDuo vs Intel SATA 6 |
Besvar |
Forfatter | |
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-August-2014 kl. 09:28 |
Hej alle sammen. jeg har et dilemma til jer.
SSD: Samsung 340 på 250 gb HDD: Seagate Eco 2 tb. Motherboard: Gigabyte Z87X-UD5H Jeg har tidtil kørt med et simpelt setup på min pc som var at Windwos er installeret på en SSD og jeg har data til at ligge på en normal HDD. men dette betød meget underlige hastigheder når man overførte til/fra harddisken den svinget meget i hastighed mm. I mellemtiden har jeg fået det nævnte motherboard som understøtter HyperDuo HyperDuo gør det samme som en mac. Dvs. den kobler en ssd og hdd sammen til en virtuel disk som så har den høje hastighed fra en SSD med den store plads fra en HDD. Dette køre jeg så med nu. men når jeg starter pcen tager den 10 sek hvor den bare står og blinker inden den loader windows, som om den skal loade det virtuelle drev? Summa sumarum: Hvad ville i vælge en kombi eller at skille dem ad som før? Og har i evt et bud på hvorfor jeg oplever disse ting? Det er jo ikke som sådan fejl, nok nærmere noget jeg mangler at sette op i BIOS for at få fuld valuta for pengene :)
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har godt nok aldrig nogensinde hørt om Hyperduo. Men Z-bundkortene understøtter hybriddisk løsningerne hvor man kobler SSD og HDD sammen til en enhed. Det har de gjort lige siden z59 mener jeg. Og den laver altså ikke et virtuelt drev. DET ER et drev. - du bruger blot SSD delen som udvidet buffer til de data der bliver brugt oftest. - Har ingen ide om hvorfor du får de oplevelser du får - mit umiddelbare bud er en forkert opsætning af systemet. Det er noget der skal laves INDEN man begynder at installere windows. Men det tager noget tid for computeren skal først lære hvilke data den skal lagre på SSD'en (selvom det i det her tilfælde er et virkelig seriøst overkill at bruge en 250GB SSD til det. - normalt hedder det 32/64GB)
Jeg ville så ALDRIG lave en Hybrid løsning når man har så stor en ssd i maskinen i forvejen. Bare lav en ren installation på SSD og brug HDD som data disk. - Du vil aldrig kigge dig tilbage igen! |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |