|
Udskiftning af kondensatorer på PS50C7705 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
BimBamse ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2013 Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Maj-2014 kl. 09:14 |
|
Hejsa
Jeg har et Samsung PS50C7705, som jeg skal forsøge at skifte kondensatorer på, da det genstarter hvert 5. minut. Det er første gang, jeg skal prøve det. Jeg synes, der sidder en del flere end på de videoer, jeg har set på Youtube, og jeg synes heller ikke, der er nogen af dem, som buler ud, lækker væske eller har andre synlige skader, så jeg håber en her kan hjælpe med at udpege hvilken/hvilke, jeg skal skifte. Jeg har lagt nogle billeder ud, som viser printpladerne her: Redigeret af BimBamse - 29-Maj-2014 kl. 09:24 |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Billede 3 er strømforsyningen, og det skulle være på dette print at der skal skiftes kondensator. De ser alle sammen gode ud på dit billede, så du bliver jo nød til at skifte ud fra andres erfaring. Billede 2 og 4 er Y board, det er dem der er kendt for at larme
![]() |
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
BimBamse ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2013 Status: Offline Point: 18 |
|
Ok så hvis jeg forstår dig korrekt, foreslår du, at jeg skifter alle de sorte kondensatorer på det print, som strømforsyningen sidder på? Altså 9 stk. i alt? Redigeret af BimBamse - 29-Maj-2014 kl. 09:33 |
||
![]() |
||
|
Jeg har faktisk lige opdaget en der lækker:
Skal jeg mon nøjes med at skifte den til at starte med?
|
||
![]() |
||
|
Narh... efter nærmere eftersyn, ligner det mere noget lim eller kølepasta, da det også sidder under mange af de andre komponenter.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Nu er jeg ikke nogen som helst ekspert på det område.
Men de gange jeg har oplevet problemer med kondensatorer i strømforsyninger, så viser det sig ved at apparatet ikke kan tændes. Eksempelvis har jeg set en computer køre i ugevis med ødelagte kondensatorer, men den kunne ikke tænde efter at den var blevet slukket. Jeg kan ikke se nogle synlige tegn på at dine kondensatorer er dårlige, så det er slet ikke sikkert at problemet ligger her. Jeg tror mere på at det er en anden komponent, som bliver varm og efterfølgende laver en fejl. Har du lagt mærke til at om det slukker hurtigere efter at have været tændt et par gange og er varmt, end hvis det ikke har været benyttet og er koldt?
Redigeret af Cyberguyen - 29-Maj-2014 kl. 10:01 |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Jeg har for nylig overtaget et defekt TV af samme model, men med fejl hvor det ikke kan starte op, klikker kun. Tidligere ejer havde forsøgt reparere med nyt power supply modul. Men det var ikke det der var propblemet. ![]() Så min Googling fandt dette forum: hvor indlæg 2 har link til pdf med service info til lignende model, men link virker vist ikke mere? Så har fundet samme file her: Og det hjalp mig til at konstatere at det er Main board der er defekt (som sidste indlæg også fandt) Næste step for mig er at prøve at finde defekt komponent på main board, da et nyt nok løber op omkring 2000,- efter hvad jeg foreløbig har fundet frem til. Og den rep. pris kan et 4 år gammelt TV vist ikke bære, selv om det var topmodel i 2010. ![]() Ved ikke om dette hjælper dig. Men som andre skriver, det er ikke nødvendigvis dårlige kondensatorer. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
|
Og du er sikker på at det er på grund af "lytsygen". Der er umiddelbart ingen defekte lytter at se, så jeg tror ikke helt at det er fejl på de store lytter. For øvrigt, så held og lykke med at finde nogle der passer med de fysiske mål på de store lytter på strømforsyningen. De har en meget underlig længde..... Klaus |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Det med længden af lytterne er også ét af de store kritikpunkter ved Samsung fjernsyn. Samsung opdagede at forbrugerne vælger at skifte de defekte lytter ud i stedet for at købe et nyt tv. Så de valgte at benytte specielle lytter som er svære at fremskaffe i håb om at forbrugerne vil "opføre" sig ordentligt og købe et nyt som det er planen. Men det kan være at de har fundet en ny smart måde at indbygge deres "forældelse" på, så det kræver et helt board eller en speciel komponent.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4846 |
|
Hi. Hvis man tror det, kan man prøve og køle nogle af de forskellige komponenter ned med en kulde spray. Prøve at sprøjte på en komponent måske hver anden minut og finde den man skal sprøjte på for at TV'et ikke genstarter hvert 5. minut. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 29-Maj-2014 kl. 13:07 |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Nu ligger en del af de lytter ned så man ikke umiddelbart på billede kan se om toppen på dem har bare løftet sig en smule, jeg tænkte specifik på dem der sidder i strømforsygningen, på billedet er dem der er nederst på billedet, sort - gul - brun. På nogle af de andre lytter på billedet, kan man ikke se om bunden er presset lidt ud? Lytter kan godt være dårlige og have ændret sig i værdier uden at man umiddelbart kan se det. Ellers må du lige måle på dem når de ikke sidder i kredsløb.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
MadsChristensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
|
De lytter behøver ikke være defekte, men kan ligge under niveau.
Ham her tester dem sådan her: https://www.youtube.com/watch?v=TFa6JfVu3B4 |
||
Pioneer krp500a
Pioneer sc-lx90 susano Pioneer lx-bdp91 B&W 802D B&W 802N |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |