recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - del lyden i huset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

del lyden i huset

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2014
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: del lyden i huset
    Sendt: 25-August-2014 kl. 21:16
Hej alle,

emnet har været oppe en del gange, men det kunne være er at der var kommet noget ny siden sidst.
jeg har lige købt hus og havde tænkt mig at dele huset oppe i zoner til musik afspilning.
men hvordan gøre man det lige, da jeg ikke vil ha' nogle "synlige' højtaler/enheder.
så derfor havde jeg tænkt mig at installer loft højtaler i hvert "zone" hvor hver zone kunne afspille hvert sit musik og når der holdes komsammen at man så kunne slå det sammen.
ved sonos og bluesound har nogle 'streamer' hvor man kan tilslutte aktive højtaler, det lyder for dyrt hvis jeg bar skal have 3 zoner, så tænkte om der fandtes noget billigere eller en enhed der kan det jeg søger.
ps lyden skal sendes trådløs fra smartphone eller tablet..  
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 22:43
samsung har noget all-cast. Men generelt ordentlig kvalitet koster. Og billig trådløs er stort set lig crappy lyd.
Hvis du skal bygge højttalere ind i loftet kræver det jo en eller anden form for forstærker. så er det måske i virkeligheden bare nemmere med en forstærker der understøtter flere zoner, men du kommer bare ikke uden om kabeltrækningen mellem forstærker og loftsenheder. Nogle af dem understøtter både dlna og airplay, og så er du sådan set rimeligt godt kørende. Men penge vil de altså koste!

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 06:25
Tror Sonos bliver den billigeste løsning til dine ønsker..

Hvad er dit budget til 3 zone lyd ?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 06:57
Jeg har hørt at man kan få en Raspberry Pi til at køre Airplay, så er det kun højtalerne der mangler ;-)

Spørg dog ikke hvordan, jeg kender ikke yderligere til det.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 12:28
Pi bliver heller ikke billigt.

Der skal jo både forstærker og højttalere til lige som andre løsninger
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 13:13
Sonos amp med indbygningshøjtalere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 13:41
Jeg ville også gå efter en Sonos Connect:AMP løsning.
Det er en sonos enhed hvor der er indbygget forstærker som så kan bruges med alle passive højttalere (I teorien) færstærkeren er på 55W mener jeg?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

samsung har noget all-cast. Men generelt ordentlig kvalitet koster. Og billig trådløs er stort set lig crappy lyd.
Hvis du skal bygge højttalere ind i loftet kræver det jo en eller anden form for forstærker. så er det måske i virkeligheden bare nemmere med en forstærker der understøtter flere zoner, men du kommer bare ikke uden om kabeltrækningen mellem forstærker og loftsenheder. Nogle af dem understøtter både dlna og airplay, og så er du sådan set rimeligt godt kørende. Men penge vil de altså koste!

du kender vel ikke en eller flere forstærker som understøtter zoner, kabel træk er ikke et problem, da jeg alligevel skal til at opdater el samt netværks kablerne. 
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tror Sonos bliver den billigeste løsning til dine ønsker..

Hvad er dit budget til 3 zone lyd ?

jeg har pt ingen budget, da jeg stadig er i start fasen hvor jeg igang med at regne på hvad det vil koste og hvad der er på market.

men hvis vi tager udgangspunktet i sonos så er jeg oppe og ramme 12k kun for 3 zoner, men ellers kunne man jo bar starte med en eller to zoner.

ved du om man kan køre separat samt slå zonerne sammen når der behov for det (self. uden forsinkelse )  
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg har hørt at man kan få en Raspberry Pi til at køre Airplay, så er det kun højtalerne der mangler ;-)

Spørg dog ikke hvordan, jeg kender ikke yderligere til det.

man kan indstiller et modul hvis den vel og mærket køre xmbc, (har det på min htpc), men oplever udfald i ny og næ. 
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 22:11
ved i om bose eller et andet mærke har en mixer/forstærker som kan det. for så ville det da helt klar være en mulighed at man så bar træk alle kablerne et sted isted for at have flere moduler stående
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 22:12
Receivere med flere zoner fungerer ikke ordentligt i praksis, og skal det være 3 zoner, der skal kunne spille hver sin kilde, så dur det slet ikke, og det bliver også hurtigt rigtig dyrt.

Jeg vil anbefale Sonos Connect Amp + højtalere. Hvis du går efter indbygningshøjtalere, så træk kabler til et centralt sted, og placér dine Sonos der.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu