|
Fordeling af internet i huset |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Sivasli_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-August-2014 kl. 23:42 |
|
Hej,
Jeg har lige fået købt mig et hus og i den forbindelse skal jeg have noget internet i huset. Tlf stikket i huset sidder i det bagerste lokale og jeg vil gerne have min router til at stå i min stue, da jeg vil tilslutte appletv osv via kabel.. Jeg er ikke en haj til at trække kabler osv og vil derfor have det nemmeste.. Kan jeg fx koble 2 routere på hinanden, og dermed bruge router 2 til at trække kabler til apple tv? Findes der en boks/udstyr der fx kan stå i min stue og være koblet på mit trådløse og fordele via kabel? Håber ikke det er for indviklet 😄 Takker |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du får et Modem/Router fra udbyderen, det er den du skal bruge. Derfra kan der så trækkes kabler til det udstyr der ikke skal på det trådløse. Der kan så også bruges en extender som står andet sted, og derfra kan der kables. Alternativt flyttes Telefon udtaget til en mere passende lokalitet. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
|
Enig, enten køb en extender eller også træk telefonkabel over loftet og ned i det rum, hvor du vil have din router placeret.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
|
Hvis telefonkabel skal forlænges må det ikke være en billig Harald Nyborg / Biltema forlængerledning. Det skal være en ægte balanceret installation telefonledning. Få evt. TDC til at forlænge. Det koster selvfølgelig, men så er de ansvarlig for det virker med ADSL. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Sivasli_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
|
Hej alle,
Tak for jeres input.
Må ærlig indrømme jeg er total blank hvad angår trækning af kabler osv, så jeg tænker den nemme men sikkert lidt dyrere løsning med en extender..
MEN, hvad er det extender gør helt præcist? Kan den kobles på min router via trådløs?
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Extenderen "udvider" det trådløse signal i dit hus, fra din oprindelige router, som så selvfølgelig også skal være trådløs.
Problemet med en extender er det samme som alle andre trådløse enheder. Det nytter ikke noget den opsættes i et område med i forvejen dårlig dækning. Derfor skal den inde for tilpas afstand af den oprindelige trådløse router.
Eksempel: Du har et aflangt hus. I den ene ende står din router (som er trådløs). Men signalet fra denne kan ikke nå til den anden ende af huset. Der kan man placere en extender/expander midt imellem, og den vil så "samle" det trådløse signal op, og sende det videre. Så du ender ud med at have dækning i hele huset. Uhyre simpelt - Bare man lige husker det jeg skrev herover. Extenderen kan ikke forbedre signalet. Den kan kun samlet det signal op den modtager og udvide dækningen ud fra det. |
||
![]() |
||
|
Hej Kim,
Tak for tilbagemeldingen..
Super.. Men kan jeg så trækket kabel fra den extender til et udstyr jeg har stående i stuen fx?
Og hvor mange output er der på sådan en extender?
Takker
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Ja, der kan kobles udstyr på, enten med kabel eller trådløst, det er jo via extenderen trådløst i forvejen. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Fedt tak for det..
Nogen der så kan anbefale en extender?
Umiddelbart er det en router fra Fullrate af mærket Zyxcel der skal være ved mit telefonstik, som er det bagerste rum.
Jeg tør ikke svare på hvordan signalet er i dag, da jeg ikke har aktiv internet før d. 02.09.2014
Jeg skal have koblet appletv & en reciever der skal kobles på denne extender..
Takker
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Lige præcis den router har jeg fra Fullrate. Den er elendig, og jeg skal ha den byttet med en bedre, for den klarer ikke engang ordentlig dækning fra rum til rum.
Redigeret af Kampus - 28-August-2014 kl. 12:00 |
||
![]() |
||
|
Ok det lyder ikke godt.. :-(
Kan jeg evt. bruge min tidligere router jeg har haft? En netgear eller skal det være en Fullrate sender?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Du SKAL bruge udbyderes router, men sørg for at få en af deres nye. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |