recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fordeling af internet i huset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fordeling af internet i huset

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sivasli_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fordeling af internet i huset
    Sendt: 27-August-2014 kl. 23:42
Hej,

Jeg har lige fået købt mig et hus og i den forbindelse skal jeg have noget internet i huset.

Tlf stikket i huset sidder i det bagerste lokale og jeg vil gerne have min router til at stå i min stue, da jeg vil tilslutte appletv osv via kabel..

Jeg er ikke en haj til at trække kabler osv og vil derfor have det nemmeste.. Kan jeg fx koble 2 routere på hinanden, og dermed bruge router 2 til at trække kabler til apple tv?

Findes der en boks/udstyr der fx kan stå i min stue og være koblet på mit trådløse og fordele via kabel?

Håber ikke det er for indviklet 😄

Takker
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 00:11

Du får et Modem/Router fra udbyderen, det er den du skal bruge. Derfra kan der så trækkes kabler til det udstyr der ikke skal på det trådløse. Der kan så også bruges en extender som står andet sted, og derfra kan der kables. Alternativt flyttes Telefon udtaget til en mere passende lokalitet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du får et Modem/Router fra udbyderen, det er den du skal bruge. Derfra kan der så trækkes kabler til det udstyr der ikke skal på det trådløse. Der kan så også bruges en extender som står andet sted, og derfra kan der kables. Alternativt flyttes Telefon udtaget til en mere passende lokalitet.

Enig, enten køb en extender eller også træk telefonkabel over loftet og ned i det rum, hvor du vil have din router placeret.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

eller også træk telefonkabel over loftet og ned i det rum, hvor du vil have din router placeret. 
Hvis telefonkabel skal forlænges må det ikke være en billig Harald Nyborg / Biltema forlængerledning.
Det skal være en ægte balanceret installation telefonledning. 
Få evt. TDC til at forlænge. Det koster selvfølgelig, men så er de ansvarlig for det virker med ADSL.

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 10:35
Hej alle,
Tak for jeres input.

Må ærlig indrømme jeg er total blank hvad angår trækning af kabler osv, så jeg tænker den nemme men sikkert lidt dyrere løsning med en extender..

MEN, hvad er det extender gør helt præcist? Kan den kobles på min router via trådløs?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 11:09
Extenderen "udvider" det trådløse signal i dit hus, fra din oprindelige router, som så selvfølgelig også skal være trådløs.

Problemet med en extender er det samme som alle andre trådløse enheder. Det nytter ikke noget den opsættes i et område med i forvejen dårlig dækning. Derfor skal den inde for tilpas afstand af den oprindelige trådløse router.

Eksempel:
Du har et aflangt hus. I den ene ende står din router (som er trådløs). Men signalet fra denne kan ikke nå til den anden ende af huset.
Der kan man placere en extender/expander midt imellem, og den vil så "samle" det trådløse signal op, og sende det videre. Så du ender ud med at have dækning i hele huset.
Uhyre simpelt - Bare man lige husker det jeg skrev herover. Extenderen kan ikke forbedre signalet. Den kan kun samlet det signal op den modtager og udvide dækningen ud fra det.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Extenderen "udvider" det trådløse signal i dit hus, fra din oprindelige router, som så selvfølgelig også skal være trådløs.

Problemet med en extender er det samme som alle andre trådløse enheder. Det nytter ikke noget den opsættes i et område med i forvejen dårlig dækning. Derfor skal den inde for tilpas afstand af den oprindelige trådløse router.

Eksempel:
Du har et aflangt hus. I den ene ende står din router (som er trådløs). Men signalet fra denne kan ikke nå til den anden ende af huset.
Der kan man placere en extender/expander midt imellem, og den vil så "samle" det trådløse signal op, og sende det videre. Så du ender ud med at have dækning i hele huset.
Uhyre simpelt - Bare man lige husker det jeg skrev herover. Extenderen kan ikke forbedre signalet. Den kan kun samlet det signal op den modtager og udvide dækningen ud fra det.

Hej Kim,

Tak for tilbagemeldingen..

Super.. Men kan jeg så trækket kabel fra den extender til et udstyr jeg har stående i stuen fx?

Og hvor mange output er der på sådan en extender?

Takker

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 11:31

Ja, der kan kobles udstyr på, enten med kabel eller trådløst, det er jo via extenderen trådløst i forvejen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 11:47
Fedt tak for det..

Nogen der så kan anbefale en extender?

Umiddelbart er det en router fra Fullrate af mærket Zyxcel der skal være ved mit telefonstik, som er det bagerste rum.

Jeg tør ikke svare på hvordan signalet er i dag, da jeg ikke har aktiv internet før d. 02.09.2014

Jeg skal have koblet appletv & en reciever der skal kobles på denne extender..

Takker
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 11:59
Lige præcis den router har jeg fra Fullrate. Den er elendig, og jeg skal ha den byttet med en bedre, for den klarer ikke engang ordentlig dækning fra rum til rum.

Redigeret af Kampus - 28-August-2014 kl. 12:00
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lige præcis den router har jeg fra Fullrate. Den er elendig, og jeg skal ha den byttet med en bedre, for den klarer ikke engang ordentlig dækning fra rum til rum.

Ok det lyder ikke godt.. :-(

Kan jeg evt. bruge min tidligere router jeg har haft? En netgear eller skal det være en Fullrate sender?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Sivasli_ Sivasli_ skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ok det lyder ikke godt.. :-(

Kan jeg evt. bruge min tidligere router jeg har haft? En netgear eller skal det være en Fullrate sender?

Du SKAL bruge udbyderes router, men sørg for at få en af deres nye.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu