recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows: Begræns brugerinput?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows: Begræns brugerinput?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows: Begræns brugerinput?
    Sendt: 29-August-2014 kl. 09:42
Hej

Nu må i hjælpe! Jeg skal som overskriften siger begrænse brugerinput på en touchscreen i Windows.

Forklaring/ønske: Jeg har en pc med touchscreen der kører forskellige vinduer/programmer på skærmen samtidigt. Nogle steder skal brugeren have lov at trykke/skrive andre ikke. Man skal kunne se hele skærmen.

Jeg tænker selv en utility hvor man specificerer områder af skærmen hvor inputtet bliver udført og uden for disse felter bliver inputtet ignoreret. Altså en form for overlay utility der er gennemsigtig men altid øverst og sender input videre til de underlæggende programmer.

Hvad skal jeg lede efter? Kender i noget der opfylder mit behov? Gratis er godt men ikke et must.

Mvh BS
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 12:57
Må man spørge om hvilken grund der er. Selvfølgelig hvis det findes, ville det være spændende
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 13:36
Jeg tror ikke du skal prøve den indgangsvinkel med overlay utility. Det hænger sammen med at man i Windows kan lave for mange "smarte" ting som pludseligt gør at man har fået flyttet noget andet indhold over i dit "overlay utility" og så kan trykke på dette.

Du skal finde noget som kan låse dine programmer ned, meget funktionalitet kan ændres i Group Policy.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 14:06
@T.Duck: Naturligvis. Jeg har en pc der skal være jukebox med spotify software og brugere skal have lov til visse ting men ikke andre.

@Cyber: Jeg kender ikke nok til gp til at jeg kan afgøre om det er vejen frem. Kan gp styre hvilke knapper/menuer der skal være tilgængelige i Spotify softwaren?

Mvh BS
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

@T.Duck: Naturligvis. Jeg har en pc der skal være jukebox med spotify software og brugere skal have lov til visse ting men ikke andre.

@Cyber: Jeg kender ikke nok til gp til at jeg kan afgøre om det er vejen frem. Kan gp styre hvilke knapper/menuer der skal være tilgængelige i Spotify softwaren?

Mvh BS
hvilken Windows snakker vi om?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 14:37
Det kører i dag på en 7'er der dog kan udskiftes hvis der er en god grund.

Mvh BS
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 14:48

Det kører i dag på en 7'er der dog kan udskiftes hvis der er en god grund.

Mvh BS
nå okay. for win 8 og 8.1 har ret god brugerenlig, bruger kontrol, så man lave en bruger kun til musikken, og blokere for adgang til alle andre programmer på computeren.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 14:50
Ja men det er jo for den inbyggede afspiller er det ikke? Den afspiller ikke fra Spotify SVJV.

Mvh BS

Redigeret af Bschmidt - 29-August-2014 kl. 14:52
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 14:52

Ja men det er jo for den inbyggede afspiller er det ikke? Den afspiller ikke fra Spotify SVJV.

Mvh BS

Den forstår jeg ikke lige?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 14:55
Så prøver jeg at forklare. De begrænsninger du omtaler i 8/8.1 er kun for den indbyggede (windows) afspiller, ikke? De virker vel ikke i Spotify programmet vel. Og Så Vidt Jeg Ved (SVJV) afspiller den inbyggede afspiller ikke fra Spotify, gør den?

Mvh BS
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 15:00

Så prøver jeg at forklare. De begrænsninger du omtaler i 8/8.1 er kun for den indbyggede (windows) afspiller, ikke? De virker vel ikke i Spotify programmet vel. Og Så Vidt Jeg Ved (SVJV) afspiller den inbyggede afspiller ikke fra Spotify, gør den?

Mvh BS
Det som jeg har testet af på vores nuc på mit arbejde, gælder det både apps på skriveordet, og metro apps, uanset udvikler.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 15:02
Vil du beskrive hvor disse indstillinger foretages for så vil jeg undersøge om det er vejen frem :-)

Mvh BS
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu