recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bestemt Mappe 2 Steder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bestemt Mappe 2 Steder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bestemt Mappe 2 Steder
    Sendt: 30-August-2014 kl. 00:10
Nu til sikkert et åndsvagt spørgsmål   :-)

Jeg har en Synology DS413j med 4 drev i. 3 WD Green drev af ældre dato. 1 WD RED (NY). 

Mit iTunes bibliotek ligger på RED drevet som jeg ikke har lavet nogen form for RAID eller sikkerhed i. Dvs når jeg skriver til den så ligger filerne KUN på det ene drev. 

Men mit iTunes bibliotek kunne jeg godt tænke mig at den evt også skrev til de andre diske. 
Kan man specifik vælge fx den mappe ?

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 00:48
nej - itunes biblioteket kan kun ligge et sted - alle andre kræver at du manuelt laver en "backup" af det. MEn det ville nok være klogere at flytte biblioteket ud i raid arrayet i stedet hvis du mener det er vigtigt og du gerne vil kunne nå at respondere hvis en disk går. (husk raid er IKKE backup)

Søg lidt på goggle for at finde ud af hvordan du flytter biblioteket.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 16:13
Mht det med backup....så lige på Synology DSM 5 at man kan lave en backup af en specifik mappe (Manuelt). Men kan dette gøres automatisk lad os sige hver anden dag eller lign ?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Mht det med backup....så lige på Synology DSM 5 at man kan lave en backup af en specifik mappe (Manuelt). Men kan dette gøres automatisk lad os sige hver anden dag eller lign ?
Det kan man med DSM 4.3 så jeg går ud fra at man også kan med DSM 5.

Backuppen kommer dog til at ligge i en undermappe i en struktur under den shared folder som backup settet sættes op til at benytte, så man vælger ikke helt frit destinationen.

EDIT: Man kan dog ikke sætte backuppen til at køre hver anden dag med DSM 4.3, men derimod f.eks. hver time, hver dag, hver uge, hver måned, bestemte ugedage eller lignende, men ikke lige præcis hver anden dag.

Redigeret af DrageMester - 30-August-2014 kl. 17:15
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 01:14
Nu har jeg lavet en backup med mine billeder fra WD RED 1 til fx HDD 2. 
Men jeg kan ikke finde backup filen på HDD 2. 

Hvorfor det ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu