|
Bestemt Mappe 2 Steder |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-August-2014 kl. 00:10 |
Nu til sikkert et åndsvagt spørgsmål :-)
Jeg har en Synology DS413j med 4 drev i. 3 WD Green drev af ældre dato. 1 WD RED (NY). Mit iTunes bibliotek ligger på RED drevet som jeg ikke har lavet nogen form for RAID eller sikkerhed i. Dvs når jeg skriver til den så ligger filerne KUN på det ene drev. Men mit iTunes bibliotek kunne jeg godt tænke mig at den evt også skrev til de andre diske. Kan man specifik vælge fx den mappe ? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nej - itunes biblioteket kan kun ligge et sted - alle andre kræver at du manuelt laver en "backup" af det. MEn det ville nok være klogere at flytte biblioteket ud i raid arrayet i stedet hvis du mener det er vigtigt og du gerne vil kunne nå at respondere hvis en disk går. (husk raid er IKKE backup)
Søg lidt på goggle for at finde ud af hvordan du flytter biblioteket. |
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Mht det med backup....så lige på Synology DSM 5 at man kan lave en backup af en specifik mappe (Manuelt). Men kan dette gøres automatisk lad os sige hver anden dag eller lign ?
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Backuppen kommer dog til at ligge i en undermappe i en struktur under den shared folder som backup settet sættes op til at benytte, så man vælger ikke helt frit destinationen. EDIT: Man kan dog ikke sætte backuppen til at køre hver anden dag med DSM 4.3, men derimod f.eks. hver time, hver dag, hver uge, hver måned, bestemte ugedage eller lignende, men ikke lige præcis hver anden dag. Redigeret af DrageMester - 30-August-2014 kl. 17:15 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Nu har jeg lavet en backup med mine billeder fra WD RED 1 til fx HDD 2.
Men jeg kan ikke finde backup filen på HDD 2. Hvorfor det ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |