recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming istedet for kabel tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming istedet for kabel tv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Gerken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming istedet for kabel tv
    Sendt: 31-August-2014 kl. 15:22
Jeg har netop skiftet til den mindste yousee pakke og afleveret min boks, da jeg synes det blev alt for dyrt. Desværre kunne jeg ikke opsige tv helt, uden også at opsige internet.
Min plan var så at streame alt jeg skulle se, derfor har jeg abonnement på Viaplay og Netflix.

Problemet er sp at jeg går ret meget op i fodbold, særligt Premier League, og Viaplay desværre streamer det i frygtelig kvalitet. Jeg har prøvet både på iMac, PS3 og iPhone til Chromecast.
iMac er ok uden på nogen måde at være prangene, men hvis jeg streamer fra PS# og blæser det op på min 65" skærm er det helt håbløst.

Er der nogen der har ideer til alternativer?
Evt en anden udbyder, måske en engelsk, eller er det et hardware problem?
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2009
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 15:49
Fodbold kræver ret meget båndbredde pga. de mange bevægelser imod en ret varieret baggrund. Jeg tror det bliver svært at finde noget streaming der nærmer sig en HD-kanal i bitrate. Selv over kabel-tv kan fodbold se elendigt ud hvis det smides på en for stor skærm.

Redigeret af AarhusBruger - 31-August-2014 kl. 15:50
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 15:51
Jeg har haft samme tanke som dig.

Men Streaming af sport til storskærm i en god kvalitet ( 720p eller over ) findes ikke.

Streaming kan bruges til små skærme eller som en nødløsning.

Den bedste kvalitet fås idag stadig kun ved flow-tv ( kabel tv )

Sport er Big-business og dem der sender programmerne skal være sikker på at du som forbruger også ser reklamerne.

Derfor bliver du bundet til kabel pakker etc.

Kan du undvære sport bliver det billigt, hvis ikke ........... så er det op med pungen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Men Streaming af sport til storskærm i en god kvalitet ( 720p eller over ) findes ikke.

NFL Gamepass er i ganske acceptabel kvalitet synes jeg, så jeg vil ikke sige at det er teknisk eller praktisk umuligt, men mht. de danske streaming services er jeg enig, de egner sig ikke som alternativ hvis man vil have god kvalitet på en rimelig størrelse skærm.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 16:41
Hvad med Boxer, f.eks Flex 8, for 100/md??
//Guldhammer
Til top
haddi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2011
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haddi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 10:29
Hvis du vil bruge p2p så kan du prøve acestream player og bruge stream fra Bloodzeed. Jeg synes at det er i rimelig godt kvalitet (næsten HD). Hans stream kan du finde på livefootballol.com
Jeg har ikke prøvet det på så stor skærm som du har men det er fint på 42".

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 21:39
nu er der ingen grund til at anbefale ulovlige sider og opfordre til ulovlige gerninger her i forummet - Der er en hel del branchemedlemmer der deltager og læser recordere.dk - så hold venligst ulovlighederne for jer selv.

Men generelt så er de amerikanske streaming løsninger MARKANT foran de danske hvad angår kvalitet. - Nok mest fordi de har været så meget længere på markedet, og der rent faktisk er temmelig mange amerikanere som efterhånden skrotter deres kabelabonnementer, så de vil unægtelig kræve det bedre kvalitet når det bliver den primære mediekilde.
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 10:42
Jeg gjorde det samme som dig Gerken, dog valgte jeg også at melde mig helt ud af antenneforeningen, og mistede min Yousee forbindelse.

I stedet har jeg købt mobil bredbånd og sat en antenne på taget. Det kører rigtig godt 40/20 eller sådan noget i den stil.

Den antenne jeg har sat op hedder Poynting XPOL-A0001.

Jeg bruger en Android boks, Minix NEO X7, med XBMC til mit fjernsyn.
- XBMC har udemærket integration til Acestream og Sopcast
- Der er god DR integration i XBMC (Tak til Tommy W)
- TV2 ser jeg via TV2Play (DKK 40 pr måned), desværre kun på bærbar og iPad (TV2 blokkerer for at jeg bruger min Android boks til deres app, pga. DRM)
- Ellers bruger jeg airplay fra min telefon eller iPad.

Redigeret af iballan - 12-September-2014 kl. 10:42
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nu er der ingen grund til at anbefale ulovlige sider og opfordre til ulovlige gerninger her i forummet - Der er en hel del branchemedlemmer der deltager og læser recordere.dk - så hold venligst ulovlighederne for jer selv.

Men generelt så er de amerikanske streaming løsninger MARKANT foran de danske hvad angår kvalitet. - Nok mest fordi de har været så meget længere på markedet, og der rent faktisk er temmelig mange amerikanere som efterhånden skrotter deres kabelabonnementer, så de vil unægtelig kræve det bedre kvalitet når det bliver den primære mediekilde.

Hvilke ulovligheder??
p2p er ikke ulovligt, du kan se film lovligt med et bittorrent program.
//Guldhammer
Til top
Gogen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gogen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 23:47
iBallan

Undskyld min post ikke er relateret til topic men 40kr ? hvordan kan det være når jeg skal betale 60kr kun for arkiv ? Confused

Redigeret af Gogen - 19-September-2014 kl. 23:49
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Streaming kan bruges til små skærme eller som en nødløsning.

Den bedste kvalitet fås idag stadig kun ved flow-tv ( kabel tv )

Det må da i så fald være en 'teknisk handelshindring' for sports programmer.

Netflix kan sagtens følge med flow-tv.... og også overgå det.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 14:47
Netflix ja, men nu snakker vi jo om stream af f.eks. DR eller TV2
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu