|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Annette ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() Sendt: 03-Oktober-2004 kl. 17:14 |
Lige et begejstret udbrud. Jeg kan spille mit Tentacle-spil. Tusind tak for hjælpen. hilsen |
|
Annette
|
|
![]() |
|
Annette ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
Hej Anders Tusind tak for den detaljerede instruks, som selv jeg nok kan fatte. Hej snowatom. Es fes ein. Omslaget sagde at installationsinstruksen stod sammen med spilguiden i Adobe-dokumentet. Adobe-dokumentet henviste til installationsinstruksen på omslaget. Så jeg var lidt lost. hilsen |
|
Annette
|
|
![]() |
|
Anders M Olsson ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2004 Sted: Sweden Status: Offline Point: 27 |
![]() |
På CD-skivan ska det finnas en mapp som heter DOTT. Öppna din hårddisk c: i My Computer och dra över mappen DOTT till roten på din hårddisk. Kör (dubbelklicka på) det nedladdade programmet scummvm-0.6.1b-win32.exe. Den föreslår "extract to C:\ScummVM". Acceptera genom att klicka på knappen "Extract". Öppna mappen ScummVM i roten på din hårddisk C:. HÖGER-klicka på scummvm.exe och välj Send to -> Desktop (create shortcut). Nu har du fått en ikon "Shortcut to scummvm.exe" på din desktop. Dubbelklicka på den. ScummVM startar. Klicka på Options. Kryssa i rutan "Aspect ratio correction". Klicka på taben Audio. Kryssa i rutan "Display Subtitles" (om du vill ha både text och tal.) Klicka OK. Klicka på Add Game. Dubbelklicka på c. Klicka på DOTT. Klicka på Choose. Nu ska namnet "Day of the Tentacle" visas. Klicka OK. Klicka Quit. Starta ScummVM igen med ikonen på din desktop. Klicka på "Day of the Tentacle". Klicka Start. (Alternativt dubbelklicka på "Day of the Tentacle".) Växla mellan window och full screen med Alt-Enter om så önskas. Redigeret af Anders M Olsson |
|
![]() |
|
snowatom ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 234 |
![]() |
Her kommer bare lidt info. Abondonware er et selvopfundet udtryk af mange sites, der er ingen regler som gør at et spil kan downloades frit efter 5 eller 7 år. Der er nok ikke så meget fokus på det, da der jo mange gange ikke er alternativer som gør at man kan købe spillet. Men bare fordi det ligger frit tilgængeligt er det ikke altid lovligt snowatom
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen. Nu har jeg fået mit "Tentacle", men jeg er altså for dum til at finde ud af at få det til at køre. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal. Jeg har for en sikkerheds skyld hentet ScummVM, men det hjælper mig ikke, når jeg ikke ved, hvordan jeg skal installere spillet. Help, please. Når jeg går ind og åbner cd-drevet, får jeg 2 fil mapper og 2 adobe acrobat dokumenter. Og så kan jeg ligesom ikke komme videre. Tak |
|
Annette
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er skønne spil. Og tak for tipsene. Jeg støver videre. hilsen |
|
Annette
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
![]() |
åh hvilke klassiker Fate of Atlantis har jeg set her: http://www.abandonia.com/genre.php?genre=adventure&page= 1 Men hvis du får fat i den originale version på CD er der tale på |
|
![]() |
|
Anders M Olsson ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2004 Sted: Sweden Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Den var svårare. Man kan beställa den direkt från Lucasarts i USA http://www.lucasarts.com/companystore/ men de levererar dessvärre endast inom USA och Canada. Den finns i ett paket som heter Archives Adventure Collection (USD 29:95). Du kanske känner någon i USA som kan köpa och skicka till dig? Annars finns det några begagnade exemplar man kan ropa in på auktionssiten E-bay: http://www.ebay.com/ (Hmm, där finns väldigt många exemplar av Macintosh-versionen, men inte så många till PC... ) |
|
![]() |
|
![]() |
Dejligt med tips. Tak. Så ved du måske også, hvor jeg evt kan få Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Jeg har heller ikke kunnet finde lige netop det. Mange af de andre Indiana Jones spil, ja. Men jeg er nu så glad for Atlantis. hilsen |
|
Annette
|
|
![]() |
|
![]() |
Ytterligare ett tips: Day of the Tentacle är (som du kanske redan vet) del 2 i en serie där del 1 heter Maniac Mansion. Maniac Mansion följer i och för sig med Day of the Tentacle, men en förbättrad version kan hämtas hos LucasFan Games: |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Anders Tak for tippet. Jeg troede faktisk ikke man kunne købe det mere. Der var et tidspunkt jeg prøvede, men fandt det så på en abandonware site. Og siden har jeg ikke dyrket det, men det vil da være skønt at have på medie. Og prisen er da rimelig. hilsen |
|
Annette
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej, glöm den sidan, Annette!
Det du ska göra är att använda ett program som heter ScummVM: http://www.scummvm.org/ Då kan spelet köra som ett riktigt windows-program (både i ett fönster och full-screen), och du slipper alla problem med DOS-emulering. Jag har precis testat, och det fungerar fantastiskt bra! (Med McWalters metod hänger sig spelet lite då och då och man måste trycka på punkt . för att komma vidare.) Sen tycker jag faktiskt att du ska köpa dig ett original av Day of the Tentacle. Om spelet är så bra (och det är det) är det även värt att betala för. Dessutom får du med Sam and Max hit the Road som är minst lika bra som Day of the Tentacle: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00005Q6XJ/ Redigeret af Anders M Olsson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |