|
NAS Server |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Anras32 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2013 Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-September-2014 kl. 19:53 |
Hej med jer.
Jeg overvejer at købe NAS Server men ved ikke helt hvilken producent jeg skal vælge. Jeg har læst lidt om WD My Cloud og Synology DiskStation. Hvad er jeres erfaring? Jeg er åben for andre muligheder naturligvis, hvis der er nogle andre bud. Mine behov er at kunne streame til iOS enheder, Mac OS X og Windows. Pladsbehovet er 5 til 15 TB. På forhånd tak! Mvh. Anders
![]() |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
vil skyde på der nok er en tusind tråde om det her punkt hvis du havde prøvet at søge lidt i forummet. - Men der er i virkeligheden 3 muligheder.
1. - ska det være billigt, så går du WD, buffalo og et par af de andre du finder i elmutanten. 2. - ska det være ordentligt, så er der netgear, synology og qnap. Syn og qn skal du selv købe diske til. Netgears kommer med diske i. Brugerfladen og funktionerne er sædeles professionelle og kan mere end en førstegangskøber overhovedet kan drømme om. 3. - ska det være vovet. så bygger du selv. Finder en gammel pc, nogle diske og så installerer nas4free, freenas etc. Mit umiddelbare bud til dig. - Du hører egentlig til i gruppe 1. - men grundet dit krav om datamængden (og der er HIMMELRÅBENDE langt mellem løsninger på 5TB og 15TB!) og det faktum at du skal kunne streame til ios smider dig over i gruppe 2. - Du skal have en box der som udgangspunkt er ret kraftig for at kunne lave transcoding til ipads. Prismæssigt ligger vi her omkring 7K for kasse og diske |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Det havde været så smart, hvis Apple's diverse devices havde en fornuftig understøttelse af flere standardformater.
|
|
![]() |
|
Anras32 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2013 Status: Offline Point: 12 |
Jeg er ikke i tvivl om der var andre tråde. Men der var mange sider at gå igennem. Her kunne jeg lave en konkret forespøgelse og dermed, forhåbentlig, ramme nogle der kunne svare på mit spørgsmål.
Ja, det er et relativt stort gap på pladsen, og selvfølgelig også kvaliteten der, men det var ligeså meget for at fortælle hvad det er jeg søger. Tak for buddet. Ja tipsen, det ville da ikke gøre noget ;)
|
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 925 |
Du kan også købe en server og installere XPEnology, det ligner Synology DSM. |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
nej Guldhammer - det ligner ikke. det ER DSM :-) i en rogue udgave. men det hører som sagt i "kategori 3" og der tvivler jeg meget stærkt på at trådstarter er/har lyst til at være.
|
|
![]() |
|
brisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
Netgear hører til kategori 1. Deres NAS er notoriske for at smide raid uden mulighed for at recover.
|
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 925 |
Det er bedre and nogle Nas. |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Tak for svarene!
Jeg synes umiddelbart jeg læser bedst om Synologys NAS servere. Jeg er ikke ude efter at bygge noget selv lige nu, det kan ske det bliver sådan, men det er ikke interessant for mig pt. Det skal være noget der bare virker.
|
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Ikke nødvendigt, hvis han sørger for, at Handbrake'e sine rip's med et ATV3 preset. Og jeg kan ikke se nogen grund til at lade være, når nu TS primært skal afspille på iOS-enheder ![]() Mit råd til trådstarter: Hvis du er klar til endegyldigt at hoppe på NAS-vognen, så køb noget der kan udbygges. F.eks. en NAS, som har plads til flere disks end du måske lige har brug for fra start. Eller en NAS, som giver mulighed for at migrere diskene over i en ny NAS uden at al data går tabt.
Redigeret af Krjstoff - 12-November-2014 kl. 15:05 |
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |