|
Hjælp ønskes? Ny mac købt |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mr. Laursen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-September-2014 kl. 16:05 |
Hej alle,
Jeg har netop nu købt min nye brugte mac pro. I den gamle har jeg tre eksta harddiskesom jeg gerne vil flytte over i den nye. Kan jeg "bare" flytte dem over i den nye mac og så fungerer det bare. Den gamle mac kører snow leopard og den nye kører mavericks. Jeg skal derudover installere en ssd harddisk som den primære og have overført programmer osv fra den gamle til den nye mac. Hvordan gøres dette bedst. Jeg har søgt på nettet (youtube) men her vises bare hvordan man installerer harddisken ikke om date osv. følger med. Håber der er nogen derude der vil hjælpe. Med venlig hilsen Mark |
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du overfører lettest med Overførselsassistent.
Det burde ikke være et problem at sætte de gamle diske i den nye. De kommer jo frem med navn, og virker på samme måde som i den gamle. Kun hvis du også flytter startdisken over, men kontrolpanelet Startdisk bestemmer hvilken der er startdisk. Så den kan ændres. EDIT: Det ER en Mac Pro, ikke. Altså en stationær.
Redigeret af Brixen - 07-September-2014 kl. 18:47 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Brixen - det er de eneste MAC's der kan have mere end 2 diske. Så det er vist nødt til at være mac pro :-) - men den nye brugte er i hvert fald ikke den nyeste udgave :-)
|
|
![]() |
|
Mr. Laursen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
Hej Brixen. Jo det er en mac pro 4.1. Jamen så prøver jeg at kaste mig ud i at bytte harddiskene over fra gammel til ny.
Kan jeg installere en ny kopi af maveriks på den ssd jeg lige har sat i og derefter vælge den som startdisk og derefter slette/formatere den gamle startdisk? Mvh Mark |
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Du kan jonglere med startdiskene til du er færdig med opsætningen.
I øjeblikket skifter jeg mellem intern disk med Mavericks og en ekstern med Yosemite. Men det er en iMac, så der er ikke så mange muligheder. Lige nu kan jeg ikke huske hvilken tast man skal holde nede for at vælge startdisk under opstart. Jeg går ind i Systemindstillinger og vælger ny startdisk, genstarter, og så kører den på en anden disk. |
|
![]() |
|
Jeg havde installeret Yosemite på den eksterne, overført programmer og data med Overførselsassistent.
Men ikke alt virkede. Nogle programmer var jeg nødt til at installere oveni igen før de virkede. Det havde været bedre at clone og så lægge Yosemite oveni, men den eksterne et en Thunderbolt SSD, så der var ikke plads til at klone. - og det er alt man skal holde nede under opstart for at vælge startdisk.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hvis man har klonet disken over på SSD'en så kan man holde ALT tasten nede under boot og få lov at vælge hvilken disk man vil boote fra - alternativt kan du gå i indstillinger under startup disk og vælge hvilken disk du vil boote fra. (fårk - så kan den OSX support essentials bog måske alligevel bruges til noget fornuftigt ud over at være ca 900 siders dødvægt.)
|
|
![]() |
|
Jeg fandt ud af at jeg bare satte SSD-disken i og installerede simpelthen bare mac OSX mavericks på den og derfra klarede mac'en selv resten. Derefter fik jeg lavet den her overførsel fra min gamle mac til den nye. Undrer mig dog over at den ikke har taget foto biblioteker osv. med, men kun programmer…. Og det tog da også kun 5 timer!
|
|
Mvh. Mark
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |