|
Akustik forbedring lavpraktisk |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-September-2014 kl. 19:33 |
Jeg har smidt nogle højttalere ind i en krog af min stue. 3 vægge der er ca 3 meter og så er den ene side fri til spise sektion, terrasse mm.
Jeg har tidligere forespurgt til audyssey og lidt ekko/rungen fornemmelse i lyden, som jeg troede kom fra subben. Med den slået fra er det der sig stadig og hvis jeg lytter tæt på de fem andre højtalere, lyder det bestemt heller ikke Tim at komme derfra. Min næste løsning er akustikken. Jeg har et klassisk akustik helvede herhjemme, men har fået proppet lidt mere fylde i form af møbler og et tæppe. Hvor i et rum bør man forbedre? Jeg tænker placering og højde. Jeg har set loft og vægge.. Men vil jeg eks kunne ligge min center (som er området der laver ekko effekten), måtte - set på 4sound.dk mener jeg. Min center har 4 små dutter under sig og står på en træ tv møbel. Hvad med under sofaen, altså gulv niveau, vil sådan noget typisk kunne afhjælpe? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har hørt at sofaborde er en af de store syndere, så ud til højre med det.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Njae og så alligevel ikke;-)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Et billede eller fem ville hjælpe....
(altså af din stue, hvis vi skal rådgive) Klaus |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Ikke det der ligner. Det er de store bare flader, dvs. der hvor du formentligt har mindst lyst til at modificere på indretningen, hvor det batter noget.
|
|
![]() |
|
Jeg skal få uploaded nogle billeder snarest.. Ok, det kunne godt være det er de steder jeg mindst vil ja:-).
Men selv små tweaks vil jeg meget gerne prøve. Det er slet ikke ikke i en grad, så der skal paneler på loft osv. Mere de små ting der kan gøres. |
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Hvis ikke tæpper, gardiner og møbler gør det, så er der ikke nogen "små" løsninger tilbage.
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Jeg kan huske jeg engang så nogle ret cool paneler, der sad bag fronterne men de kan ikke findes igen.
Nogen forslag? |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Små løsninger giver små forbedringer... Just sayin'
|
|
![]() |
|
Og det er alle de små jeg gerne vil høre mere om:-)
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Din ekko lyd skulle vel aldrig være fordi du har glemt at slukke for lyden i TV? Hvis højttalerne ikke er 100% i synk så får man lige præcis ekko lyd og det har jeg lagt mærke til flere gang hvis man glammer at slukke for TV-højttalerne.
|
|
![]() |
|
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Min erfaring er, at alt hvad der er blødt hjælper - dvs. tæpper, polstrede møbler, gardiner, koner...
Det handler bare om at få noget til at opsuge lyden i stedet for at reflektere den. Og det er ikke meget, der skal til for at gøre en forskel i en moderne stue, som ofte er støvsuget for tekstiler - blot et par enkelte gardiner ændrer lydbilledet. Et enkelt trick, som jeg har hørt skulle virke rigtig godt: Hvis du har malerier eller fotos på lærred, kan du udfylde de 1-2 cm luft mellem lærred og væg med rockwool. Derved tæller billederne med i "det bløde". |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |