recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - indstillinger til samsung m71
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketindstillinger til samsung m71

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Emne: indstillinger til samsung m71
    Sendt: 28-September-2006 kl. 18:14

Hejsa derude !!

Er der nogen der hjar fået deres samsung kalibreret professionelt?? jeg har selv et samsung tv og kunne godt tænke mig at høre hvad jeres værdier står på.

Jeg har selv prøvet at kalibrere ved hjælp af cd og det hjalp en del, men det kunne da være sjovt at sammenligne.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 18:39

her er iøvrigt hvoran mine indstillinger er:

kontrast  47

lysstyrke  66

skarphed  17

farve  48

farvetone  varm 1

Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af knudsendk knudsendk skrev:

Hejsa derude !!

Er der nogen der hjar fået deres samsung kalibreret professionelt?? jeg har selv et samsung tv og kunne godt tænke mig at høre hvad jeres værdier står på.

Jeg har selv prøvet at kalibrere ved hjælp af cd og det hjalp en del, men det kunne da være sjovt at sammenligne.

Hvilken cd er det?

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 19:03
det er digital video essentials
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 13:50

Hallo !!

Er der virkelig ingen der har kalibreret deres samsung tv?? Det er sku da mærkeligt eller er man bare ikke villig til at lægge sine indstillinger herud.

Kom nu lad os dele lidt i porten det får vi alle lidt ud af.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af knudsendk knudsendk skrev:

Hallo !!

Er der virkelig ingen der har kalibreret deres samsung tv?? Det er sku da mærkeligt eller er man bare ikke villig til at lægge sine indstillinger herud.

Kom nu lad os dele lidt i porten det får vi alle lidt ud af.

Det ser ud til at jeg er den eneste i dette forum der har et samsung le-40m71b tv og som er interesseret i at få så godt et billede som muligt. Skide ærgerligt, men det er der åbenbart ikke noget at gøre ved.

Til top
Tracebuzta Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 22:43
Jeg har samme TV, og har købt DVE, men har bare ikke fået indstillet det endnu.......
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 17:05

Oprindeligt skrevet af Tracebuzta Tracebuzta skrev:

Jeg har samme TV, og har købt DVE, men har bare ikke fået indstillet det endnu.......

Så lig lige dine indstillinger ud, så man kan sammenligne.

Utroligt, jeg troede ellers jeg var den eneste i Dk der havde købt et samsung tv - hvilket undrede mig meget, da det er et super tv.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 17:08
Neeej-der er skam masser som har købt et Samsung tv.....de har bare afleveret dem tilbage igen
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 20:52

HE HE.. endnu en kommentar for en plasma fan he he :) man burde snart give plasma folket herinde penge for at hakke ned på LCD og fortælle alle hvor godt plasma er :) (ment som en joke.. )

Vil havde lov til at fortælle om en lille oplevelse jeg havde mig i går mandag, sammen med HIFI klubbens medlems tilbud..

Jeg har været ude og set på nogle LCD skærme og Plasma skærme, og var blandt andet tilbudt en sharp skærm ( kan ikke huske hvilken model det var) men har ikke syntes så godt om billedet, det manglede noget skarphed, samt at jeg syntes der var en del støj i billedet.

Så her igår demostrede en "fladskærms mand" fra hifi klubben, hvordan man via DVE kunne optimerer skærmen.
De havde sat 2 sharp skærme op, med fabriks indstillingerne på. og gik derefter igang med at indstille den ene via DVE disken, det tog vel omkring 10 min, man kunne tydeligt se han havde prøvet det før :)

Efter disse indstillinger, stod den sharp skærm som nu var blevet kalibreret ikke bare godt, men SUPER godt, noget af det flotteste jeg længe har set. fik en snak med manden, om at LCD skærme bliver KUNSTIG indstillet når de kommer til butikken, sådan at netop lige deres skærm falder i øjne hos kunden.

Det billed de fik frem på SHARP skærmen, som hifi selv udtalte ikke var den bedste LCD, var jeg MEGET imponeret over hvad sådan en skærm kan gøre.

Personligt, vælger jeg nok personligt LCD, ikke fordi jeg ikke kan lide plasma, eller fordi jeg KUN har set LCD stå godt eller noget, men simpelthen fordi at den jeg er VILD med designet på Samsung skærme, samt at jeg ikke skal havde over 32". Har lige nu 28" CRT skærm, og det syntes jeg er meget stort.

min skærm skal kunne holde i små 3-4 år, derefter vil jeg vælge noget større.

Lige noget off-topic.
Hvorfor skal der i vært indlæg i dette forum, kører en lille "krig" imod LCD folket fra plasma folkets side, og omvendt.
Forstår ikke hvorfor folk ikke kan svare mere konkret på det aktuelle emne istedet for at skulle bringe frem " plasma er det bedste " eller ligende???
eller er det kun mig som er lidt.. "træt" af de samme kommentarer

Til top
Mineme Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-September-2006
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

Lige noget off-topic.
Hvorfor skal der i vært indlæg i dette forum, kører en lille "krig" imod LCD folket fra plasma folkets side, og omvendt.
Forstår ikke hvorfor folk ikke kan svare mere konkret på det aktuelle emne istedet for at skulle bringe frem " plasma er det bedste " eller ligende???
eller er det kun mig som er lidt.. "træt" af de samme kommentarer

Tro mig, du er ikke den eneste, der er træt af de samme "vittige" kommentarer fra den samme person. Han er åbenbart fast besluttet på at få LCD ejere (især Samsung ejere!) til at føle de har købt noget lort. 

Emnet er altså ikke "hak ned på Samsung", men det er åbenbart ikke til at fatte.

Til top
Tracebuzta Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 09:54

ENIG !

Drop alt det ligegyldige spam, og os holde os til topic!

Jeg havde, som nogen måske har læst, en del issues omkring VGA på mit 40M71B.

Jeg har idag haft besøg af Strax Service som har opdateret mit TV med en ny firmware direkte fra Korea.

Alle tidligere problemer med MCE via VGA er løst, det hele spiller 100% !

PS: SMD hedder nu i menuen "LCD 100hz"  

Klapsalver til Samsung herfra !

PS: Jeg vender tilbage omkring indstillingerne så snart jeg har taget mig sammen med DVE......

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu