|
iCloud, hvordan er det nu? |
Besvar |
Forfatter | |
ladiesman217
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-September-2014 kl. 20:52 |
Hej,
Når jeg sidder på arbejdet og arbejder i Word, Excel og Powerpoint, kan jeg så dele dem med min andre Apple enheder via iCloud? Lige pt. bruger jeg Dropbox, men kan jeg gøre det med iCloud også? Eller understøtter det ikke Office dokumenter?
|
|
|
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Ingen der kan hjælpe? :)
|
|
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ifm IOS8 kan du vel nu bruge iCloud til at gemme alle mulige slags dokumenter - som dropbox, SkyDrive m.m. Under installationen af IOS 8 bliver man spurgt om man vil konvertere sin iCloud.
Hvis jeg logger på icloud.com så har jeg en folder der hedder iCloud Drive hvor jeg nu kan uploade filer.
|
|
|
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Okay for vildt. Tak. Men det kræver at alle mine enheder kører iOS 8.0? Dette var ikke muligt med iOS 7 vel?
|
|
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved ikke om de generelt har opdateret deres service, eller om det er ifm. at en enhed bliver opgraderet til IOS8.
Du kan jo bare prøve at logge på og se om du har en folder der hedder iCloud Drive
|
|
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du slår iCloud Drive til virker iCloud ikke mere med Mavericks.
Ladiesman217, kan du ikke bruge Microsofts OneDrive til Office.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Nå, hvorfor virker det ikke med Mavericks, hvis jeg bruger iCloud Drive? Hvad er fidusen så ved det?
Jamen hvad er "bedst" af OneDrive eller Dropbox? Jeg synes bare det er irriterende at jeg ikke kan sidde og arbejde i dokumenter direkte i OneDrive, og jeg kan ikke gemme mapper, som jeg kan ved Dropbox. Der kan jeg jo faktisk bare åbne et dokument i Dropbox på min computer, og arbejde med det dokument, hvor den samtidig gemmer. Det er lidt smart synes jeg.
Redigeret af ladiesman217 - 23-September-2014 kl. 17:52 |
|
|
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fidusen er at du skal vente til Yosemite kommer i næste måned, hvor iCloud Drive virker. |
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, det forklarer så det hele.
Men lige af OneDrive og Dropbox, hvad vil du så anbefale? Som jeg beskrev i mit forrige indlæg, så passer Dropbox måske mig mest, men har man samme mulighed med OneDrive? Altså drag 'n' drop og at arbejde i selve dokumenterne i "skyen"?
|
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |