recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min første projektor, endelig, men...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min første projektor, endelig, men...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3721
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min første projektor, endelig, men...
    Sendt: 26-September-2014 kl. 17:34
Jeg har i dag købt en benq w1070 som er min første projektor.

Nu skal den jo så indstilles og det går meget godt dog har jeg lavet et 108" diy lærred og jeg kan ikke få billedet til at passe til rammen hvis billedet skal være skarpt. 

Jeg fik hjælp i Hifiklubben til hvor og hvordan projektoren skulle hænge. Jeg har 4.39m fra lærred til bagvæg. HFK tjekkede med projektorcentral at projektoren skulle hænge 3.1 m fra lærred når det er 108"

Jeg vil skyde på at billedet nærmere er mellem 90 og 100", det fylder slet ikke hele lærredet.

Jeg har læst manualen og såvidt jeg kan se er der kun den manuelle zoom skal anvendes og denne har jeg brugt. Laver jeg større billede bliver billedekvaliteten uskarp.

Jeg har simpelthen hængt projektoren forkert eller er der andet jeg kan gøre?Smile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 17:36
Så slog jeg lige hjernen til og tjekkede zoom halløjet igen på projektoren. Der var sørme 1 dingenot mere jeg kunne skrue påEmbarrassed
Sådan går det når man er for hurtig og utålmodigThumbs Down
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 18:43
Al begyndelse er svær. Håber du får glæde af din projektor. Er bare en lille bitte smule misundelig Tongue
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 18:55
Ja det er godt nok en helt ny verden for mig:)

Skal se den første film i aften med kæresten. Hun er allerede imponeret, men det må være størrelsen der gør detParty  Jeg er spændt på om jeg kan leve med billedekvaliteten nu hvor det er en ret billig projektor samt et billigt diy lærred, men nu må vi se:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 19:08
Size matters Tongue. Når så I har vænnet jer til den, tror jeg der kommer mere kritiske øjne på billedet. Men meget fornuftigt at starte småt for at se om det fænger.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu