recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetooth adaptor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetooth adaptor

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetooth adaptor
    Sendt: 26-September-2014 kl. 18:00
Hejsa,

Ville høre om der er nogen, der har erfaringer med bluetooth adaptere i forbindelse med at sende lyden fra fladskærmen ud over anlægget?

Der er jo ikke analog udgang fra fladskærmen og ikke digital indgang i anlægget.

Det kunne selvfølgelig også klares med en analog/digital converter men Bluetooth løsningen kan jo også benyttes af andre enheder.

Jeg er især interesseret i hvilken kvalitet man opnår.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 18:29

Tvivler på at TVet vil kunne "se" en BT dongle det kræver nok en driver, som det ikke kan installeres, det er jo ikke en PC.
Der kan jo tages lyd fra Scart via en adapter eller Headset udgangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Der er jo ikke analog udgang fra fladskærmen og ikke digital indgang i anlægget.

Er der Bluetooth lyd ud fra fjernsynet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 21:41
Måske er der analog lyd ud i et scart stik. Hvad er det for et tv, og når nu du er igang, hvad er det for et anlæg.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Er der Bluetooth lyd ud fra fjernsynet?

Klaus

Jeg har da set det med en BT soundbar så det gik jeg ud fra.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Måske er der analog lyd ud i et scart stik. Hvad er det for et tv, og når nu du er igang, hvad er det for et anlæg.

Det er et nyt Samsung UE48HU7505.
Anlægget er NAD.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Tvivler på at TVet vil kunne "se" en BT dongle det kræver nok en driver, som det ikke kan installeres, det er jo ikke en PC.
Der kan jo tages lyd fra Scart via en adapter eller Headset udgangen.

I så fald tror jeg mere på den digitale udgang og en adaptor til analog.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 23:00

BT i en Soundbar det er der flere der har så de kan forbinde til en Tablet/Telefon. BT i et TV er en helt anden sag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 23:03

Samsung TV, så er der jo Analog Out i Headset tilslutningen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 23:13
Der tror jeg bare at lyden fra hovedtelefon er ringere end den billigste konverter.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 23:16

Det lyder fint på Headset og Soundbar.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

BT i en Soundbar det er der flere der har så de kan forbinde til en Tablet/Telefon. BT i et TV er en helt anden sag.

Jeg tror ikke jeg forstår dit svar.... jeg har set Samsung TV sende lyden ud til en soundbar via BT.

Så jeg tænkte at hvis de kan sende lyden ud til en soundbar via BT kan de vel også sende lyd ud til andre enheder via BT...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu