recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophæng til tung projector ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ophæng til tung projector ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ophæng til tung projector ?
    Sendt: 28-September-2014 kl. 15:57
Hej,

jeg har en Samsung SP-A800B projector som vejer lige knap 10kg. Det er desværre for meget for mit ophæng og jeg skal ofte rette på det for at den sidder perfekt.
Har i evt nogle forslag til et ophæng som det er let at justere og hvor projektoren bliver siddende i positionen ? Jeg havde til min tidligere projector et vogel ophæng som jeg er meget glad for, men jeg har ikke kunnet finde et der passer til min Samsung, den har fire huller hvor Vogels beslag kun har tre arme. Mit nuværende no name beslag er ca 20 cm, altså afstand mellem loft og projector.
Hvis nogen har en fix ide til noget DIY er jeg også frisk på det, men den hænger i stuen, så det skalhelst ende med at se lidt godt ud også :-) Gerne med links.

VH
Poul
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 16:10
Kig på noget Chief beslag, sådan et holder min X30 uden problemer
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 16:48
Ja, Chief er the shit.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 17:39
Hej htpcbio, jeg har lige fået et chief beslag i overskud grundet ny projektor... skriv en pb hvis det kunne have din interesse..! 

Vh Vejrup
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Hej htpcbio, jeg har lige fået et chief beslag i overskud grundet ny projektor... skriv en pb hvis det kunne have din interesse..! 

Vh Vejrup
Hej Vejrup,

hvad skal det koste ? Der skal nok noget fragt oveni medmindre du skal til hovedlandet i nær fremtid :-)

VH
Poul
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 20:06
Tak for jeres input, det lader til at jeg skal kigge på noget Chief :-)
De ser også vældigt solide ud. Hvordan er de at justere på ? Jeg synes altid det er noget bøvl når man lige skal rette et par milimeter for at det sidder helt præcist.
vh
Poul
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 20:12
http://www.vogels.com/ppc-1500-projector-ceiling-mount.html#.VChO_md_uCM

Har selv lige købt det her til min Sony projektor og den har altså 4 arme. Og det er utrolig nemt at justere, både vertikalt og horisontalt, så man kan få projektoren i vater.

/Thomas

TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Online
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 20:46
Chief er fantastiske at justere på. Der er glidebeslag med en strammeskrue i alle retninger, og selve bevægelsen sker ved at du stikker en stjerneskruetrækker i et hul, hvor den bevægelige del så har en tandkrans til strålerne, så skruetrækkeren er aksel, og du kan virkelig lave mikro-justeringer med den ene hånd mens du så låser glideskruen med den anden - uden du på noget tidspunkt "skubber" på selv projektoren, så nul fjedervirkning i armene der skal tages hensyn til. Fantastisk!
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 08:35
Jeg har Vogels EPC 6545 til min Epson 3200 og det fungerer fint, men den vejer vist også lige under 10 kg så vidt jeg husker.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 20:30
Er det et Chief som dette http://www.dba.dk/andet-chief-pin-connect-u/id-93904448/billeder/1/ eller er det en bestemt model jeg skal kigge efter ? Det jeg linker til kan fåes for godt en tusse.
Har købt et brugt vogel. men hullerne er simpelthen for små, og selv om de kan bores ud blir det lidt et sats, så jeg tror jeg vil gå efter et Chief istedet.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Online
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 21:24
Dit link er solgt/væk, men det lækre Chief beslag er som dette: http://www.av-connection.dk/?PGr=2623
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 10:23
Kan nogen sige om det beslag som renep linker til er det samme som dette https://www.dustinhome.dk/product/5010652486/rpa-slade-elite-universal-rpma-black ?
Der er jo en markant prisforskel, og jeg kan godt se at der er lidt forskel i toppen, men kan ikke lige vurdere hvad den forskel gør.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu