|
Ny bio i tåbeligt rum - hjælp! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mayol1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-August-2014 Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-September-2014 kl. 22:30 |
Da vi er ved at flytte i ny lejlighed, så skal biografen i sagens natur også flyttes. Vores nye stue er pænt sagt, alt andet end perfekt til at sætte biografen op, men det skal sgu lykkes.
Jeg har to muligheder, hvoraf den ene (BIO 1) vil betyde en ret skæv opsætning, hvor man risikerer at sidde lidt bag centerlinjen mellem baghøjtalerne, men med forholdsvis lige lang afstand mellem baghøjtalerne. Den anden løsning (BIO 2) giver en "bedre centerlinje" mellem baghøjtalerne, men den venstre vil være placeret væsentligt længere fra lyttepositionen end den højre. Hvad ville I vælge? eller ville I helt droppe ideen om at sætte bio op? BIO 2 ![]() |
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har vist glemt billede af bio 1 :)
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
Mayol1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-August-2014 Status: Offline Point: 14 |
STUEBIO 1 (den skæve opstilling) ![]() |
|
![]() |
|
Havde ikke glemt den - kæmpede med recorderes billede-upload :0)
|
|
![]() |
|
By the way - opsætningen er som følger: Benq W6500, 106" Hivilux tab tension, Onkyo txsr-608, M&K 5.1 (det gamle fælleskøb her)
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
BIO2 Som er vist i det første inlæg.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Det er da et rigtigt spændende rum. Man skal nemlig helst undgå parallelle vægge, så der ikke opstår stående bølger.
En lytteplads med afstand til en bagvæg er også at foretrække, så BIO 2 er i teorien det bedste alternativ. Niveauet i den venstre baghøjttaler skal bare øges lidt i forstærkerens indstillinger. Hvordan det så fungerer i virkelighedens verden, det er som sædvanligt et helt andet spørgsmål ![]() |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Fedt rum. Tror mange ville misunde dig et rum uden parallelle vægge :-)
Jeg ville også vælge BIO 2, hvis du ikke har noget imod at ofre pladsen bag sofaen.
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
BIO 2 og moneyseat til venstre i sofaen. Pladsere de tripole højt oppe på væggen. Så tror jeg sagtens det vil fungere fint. De tripole er det helt rigtige , i sådan en situation
|
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 925 |
SKAL lærred være på den væg??
Hvorfor kan lærred ikke være på væggen for neden, ved siden af sofa, og sofa hvor lærred er nu?? |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Først - tak for alle de gode input.
Dernæst, så var jeg faktisk ikke klar over at de skæve vægge kunne være en fordel (siger lidt om hvor lidt jeg i tidernes morgen læst på lektien, da jeg købte projekter). Det lyder jo spændende :0) ... Lærred skal sidde der, da det er det eneste sted det giver mening. Det er det eneste sted TVet også kan sidde - og jeg vil gerne have lærrdet falder ned foran TVet, så 5.1 opsætningen også kan køre ift TVet. De M&K højtalere er K5 og K7 (og subben), men ikke den tripole M4T (tror jeg den hedder). ... dette fik mig til at overveje om jeg mon skulle købe et sæt M4T og så lave 7.1 med dem som surround-L/R og bruge K5erne til baghøjtalere. Vil jeg opleve et væsentligt løft i surround-oplevelsen eller taler vi en marginal forbedring, tror i?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |