|
Forlænger løsning ifht. PC |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
spaus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2010 Status: Offline Point: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-September-2014 kl. 13:03 |
Hej folkens
På mit arbejde har vi 3 PC'er i vores afdeling som bliver meget varme 95-98 grader på CPu'en. Og det er vel og mærket når vi bare arbejder på den. Det er i7 930, har læst mig til at når den når 100 grader så sætter den hastigheden ned for ikke at overophede. Vi er husets 3d afdeling så vi bruger også vores maskiner til at rendere på foruden vores renderfarm som står ca. 15 meter i et afkølet rum. Vi kunne godt tænke os at få vores computere ud i dét rum hvor de kunne få seriøs køling. Vi har snakket om 2 forskellige løsninger; KVM extender og forlænger kabler. Synes ikke jeg kan finde en kvm extender løsning der dækker 2 stk.1080p skærme som hver pc har. Kabler ud til rummet vil kræve ca. 20 meter i alt. Nogen der har erfaring med dette, eller evt. en hel 3. løsning. Mvh. Jakob
Redigeret af spaus - 29-September-2014 kl. 13:11 |
|
TV: Samsung 55b7070
Ipad2, Iphone 3gs, apple tv2 Synology ds411j |
|
![]() |
|
Sbht ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne løsningen være at i stiller Jeres pc'er ud i det kølige rum og så overtager dem via fjernskrivebord fra f.eks. en NUC?
Desuden lyder det på mig som om køleren i Jeres pc'er trænger til udskiftning samt nyt kølepasta, er der overhovedet gang i blæseren? 95-98 grader virker helt forkert på mig, og jeg ville lukke maskinerne ned omgående og få løst problemet. |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Nye PC'er ville nok være den bedste, og måske billigste løsning.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Måske en vandkøling ville være sagen.
Jeg kan forstå i mere eller mindre bruger dem proffesionelt. Hvorfor så ikke skifte dem til nyere maskiner med et noget mindre strømforbrug. Og samtidig kunne i overveje, om jeres materiale skal renderes via CPU fremfor noget andet (GPU). |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
gå på vandkøling som Kandersen siger. - Det lugter dog også af at kølingen er ved at være ret gammel og med den brug i har, så kræver det altså lige en smule mere vedligeholdelse end en standard hjemmepc. Så ny pasta mellem køler og cpu ville nok gøre underværker. Det ældes over tid og så stiger temp.
Det skal dog siges at afhængig af hvor lang tid af gangen i belaster farmen ville i få markant bedre performance OG langt mindre strømforbrug med nye maskiner. Men professionelle 3D maskiner til koster også en pæn sjat hvis man vælger at man skal have certificeret HW hvis man ønsker support fra eksempelvis Autodesk. KVM er egentlig ikke det i skal bruge. - i skal sådan set extende hver enkelt del for sig. Udfordringen består dog i at hvis man virkelig skal have noget som er driftssikkert så vil i lynhurtigt kravle op i et prisleje hvor i kommer af med mere end en god vandkøler, så ud over at maskinerne vil blive markant mere støjsvage, så vil de også generelt have en koldere arbejdstemperatur med vandkøling. Det er ikke nok at de bare bliver sat ud i et rum. Med så høj en temp, så er de meget tæt på grænsen for hvad de kan holde til, og så slides de bare det hurtigere. |
|
![]() |
|
spaus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2010 Status: Offline Point: 73 |
Tak for alle jeres input Har kigget lidt på kabelløsningen, det vil koste ca. 2000 kr. pr. maskine, hvilket virker overskueligt. Men en KVM løsning kunne jeg nu også godt tænke mig at se på. Vi renderer skam alt på CPU, vi har en farm på 5 maskiner + vi benytter Rebus farmen jævnligt. Ja vi bruger maskinerne professionelt, 3d afdeling i en mellem stor virkesomhed. Hvad koster vandkøling?
Redigeret af spaus - 01-Oktober-2014 kl. 14:10 |
|
|
![]() |
|
Hvis jeg skal gå på vandkølingsvognen som flere ser ud til at foreslå. Er det så, sådan et tårn som man stiller midt på bordet og hiver slanger du til hver pc. Eller er det et vandkølingsanlæg til hver.
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Det kommer an på, hvad der er plads til. Man skal ind i kabinettet og sætte kølehoveder på. Men hvis kabinettet er standard (miditower) eller større, så kan du som regel finde en løsning, hvor det kan bygges ind i kabinettet.
Ellers er løsningen med et tårn ved siden af, hvis det overhovedet findes mere. Jeg brugte sådan en løsning med tårn i sin tid med min ekstreme Pentium 4 ![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Spørg jer selv: Har det altid været sådan med de maskiner der er varme, eller er det noget der ligeså stille er blevet værre og værre? Mit bud er at de er lukkede af støv og at luftflowet gennem kabinettet er blevet gradvist mindre og mindre. Få låget flået af en af dem, rens luftindsugningen foran på maskinen, rens blæseren i strømforsyningen, rens blæser og køleribber på cpu. Hvor meget faldt temperaturen så? En stor blæser enten nede forrest i kabinettet, eller i bunden af strømforsyningen, kan øge luftflowet gennem maskinen uden at øge blæserstøjen voldsomt, men til gengæld hjælpe godt på kølingen. Jeres kontormiljø er nok mere støvet end det afkølede serverrum, derfor har maskinerne i serverrummet ingen problemer. Klaus |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
det kræver lidt vi ved hvad det er for maskiner og hvad de indeholder. Hvis det er bygselv maskiner, så er der en ret god chance for man blot kan tage en all-in-one vandkølings løsning til en 5-700 kr og så er det rigeligt.
Er det brandede maskiner fra lenovo, hp, dell, fujitsu. Så er det en smule anderledes. Der skal man lige sikre sig at der er plads hvor man kan montere køleribber og blæsere. det er absolut ikke en triviel opgave hos de store producenter at man har adgang til det. - Selvom HP faktisk har vandkøling i en del af deres workstation modeller fra start af. Men noget i den her stil er rent faktisk rigeligt - uden at vende hverken styrker eller svagheder hos de enkelte producenter af den slags køling http://www.edbpriser.dk/vandkoeling/corsair-hydro-series-h60-high-performance-liquid-cpu-cooler-id-7070778.aspx?q=corsair+h60 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg har kørt med vandkøling i de sidste 10 år og det er primært på grund af støjniveauet med luftkøling.
Det vil efter min mening ikke være noget som helst problem at montere et kølehoved i hvilken som helst maskine på markedet. Det er kun et spørgmål omkring snide og slangestørrelser som afgør om det er muligt. Pumpe og radiator kan placeres eksternt og derved ikke være afgørende for kabinetstørrelse. Men efter min mening er problemet et andet. Jeg ville tage en kompressor og puste hele maskineriet rent. Hvis det ikke hjælper, så skal der måske investeres i en ny blæser eller måske et nyt lag kølepasta. Det kan være at de måske har smurt rigeligt på den gang maskinen blev samlet. Husk at holde på blæsere når man puster, så de ikke roterer rundt.
Redigeret af Cyberguyen - 01-Oktober-2014 kl. 19:12 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Kunne være at vi kunne finde en blæser ovre på lageret og få dem blæst igennem. Har kigget ind i dem, de ser ikke vold støvede ud dog, står ikke på gulvet. Vi har for 1 år siden sat en kabinet blæser i, men vi blev nødt til at sætte hastigheden ned på dem for at de ikke larmede for meget (de er faktisk helt stille). Det er X-one maskiner medi tower.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |