recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: Billig tablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: Billig tablet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: Billig tablet
    Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 09:13
Hej

Jeg kunne godt bruge en billig tablet til pendling i toget. Den skal være minimum 7" og kunne afspille C more, Netflix, HBO og Dr.dk

Dvs. iPad 1 duer ikke. Helst gerne en "mærkevare". IOS eller Android er lige fedt.

Prisen må gerne være et pænt stykke under kr. 1.000

Skriv hvad i har.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 09:52
Hvis ikke du kan finde en brugt Nexus 7, så vil jeg foreslå den her; 

Går ud fra at der er wifi i toget? 

Redigeret af Jakabov - 03-Oktober-2014 kl. 09:52
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5372
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Går ud fra at der er wifi i toget? 
Selv om der skulle være Wifi i toget, er der så kapacitet til at køre video streaming i ordentlig kvalitet?

Mvh. JørgenT
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 10:56
Det er jo så spørgsmålet for tror ikke at man finder en 7" mærkevare tablet med simkort til under 1000 kr. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 11:02
Der er wifi i toget, hvilket køre rimeligt skidt. Jeg kan dog lave et hotspot på min telefon. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 11:09
"mærkevare" tablet med 3g/simkort.. Hvad er det?
Jeg har en 10.1" Samsung Tap 2 med 3g. Den kan snildt trække det, så længe forbindelsen er til det. Men uanset hvordan jeg prioritere min tablet (mærkevare eller ej), så bliver dens mulighed for at streame film/Tv/musik ikke et hak bedre eller dårligere, end hvad udbyderen/operatøren tilbyder. Så kan jeg købe nok så meget "mærkevare".

Prøv nu at hold fokus på det vigtige her. 
Hvis den skal bruges til at streame via WiFi når der pendles i toget, så kan alt næsten bruges. Hvorvidt det bliver en success, det er op til operatøren på jernbane at bestemme. Skal der streames via 3/4g nettet, så er det op til den mobile operatør, hvorvidt det bliver en god/dårlig oplevelse.
At sætte krav til tabletten (mærkevare/ikke mærkevare) ud fra dette, det er efter min mening helt forkert. Selvfølgelig kan en tablet blive så ringe, så den slet ikke kan streame ordentligt, uanset hvilke forhold den befinder sig i. Meeen det tror jeg nu nok langt de fleste er i stand til i dag.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 11:15
Med "mærkevare" mener jeg bare en Samsung, Asus eller lign... 

Jeg gider ikke en Aldi dims fra en ukendt producent.

Nu er jeg ikke så meget inde i Android universet, men f.eks. en iPad 1 kan ikke installere de ønskede apps. Jeg ved ikke om der er samme begrænsninger hos Andriod i forhold til versioner.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Der er wifi i toget, hvilket køre rimeligt skidt. Jeg kan dog lave et hotspot på min telefon. 

Jeg tror du skal lede efter en tablet, der kan tage de apps du skal bruge for at se det du vil. Og så måske fokusere mindre på, hvor den skal bruges. Hvis du allerede har en god forbindelse på din mobil, så kan du jo netop lave et hotspot den vej. Det bruger jeg også tit til min Surface.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Med "mærkevare" mener jeg bare en Samsung, Asus eller lign... 

Jeg gider ikke en Aldi dims fra en ukendt producent.

Nu er jeg ikke så meget inde i Android universet, men f.eks. en iPad 1 kan ikke installere de ønskede apps. Jeg ved ikke om der er samme begrænsninger hos Andriod i forhold til versioner.

Af dem du nævner, (C more, Netflix, HBO og Dr.dk), så er Netflix intet problem, nærmest uanset hvilken Android du vælger.
C more og HBO er jeg lidt i tvivl om. C more køre via ViaPlay, så vidt jeg husker. Det findes også til Android, men jeg har aldrig prøvet det.
DR.dk skulle vist heller ikke være noget problem. Jeg har før streamet DR.dk på min Tap 2. Men det er vist blevet lavet om fornyligt.

Så egentlig tror jeg ikke du har de store problemer, og nærmest frit valg på alle hylder.
Personligt kan jeg godt forstå du ikke gider en Aldi dims. Det er også for plastik-agtig til mig. Da jeg i sin tid købte min Tap 2, der var det udelukkende for, at den skulle bruges som elektronisk kalender og erstatte den typiske pap-kalender på køleskabet. Det er den totalt overdimensioneret til, plus at jeg købte en med 3G modem i. Jeg gad nemlig heller ikke en Aldi dims. Men det er ikke ens betydende med, at Aldi dimserne ikke kan leve op til kravet.

Redigeret af Kandersen - 03-Oktober-2014 kl. 11:22
Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 12:26
Køb en brugt Windows RT, de kan erhverves for under 1000 kr.

Skulle kunne afspille Netflix ,HBO og DR.dk

Ved dog ikke, om den kan afspille c-more.

Ordentlig kvalitet og til billige penge ( dog brugt ).

Alternativt har harald nyborg, tit tablets til 250 kr ( ny ), men igen, man får hvad man betaler for.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 12:39
Tak for tippet.... Kunne godt være man skulle prøve at svinge forbi Harald, og se om den kan løse behovet
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:23
Hvis brugt kan bruges, er jeg ved at sætte en Asus TF201 til salg.
Med tilhørende fysisk tastatur med ekstra batteri indbygget. Har kørt både dr.dk og viaplay på den. Desværre får jeg den ikke brugt nok og sælges derfor for kr. 750. Nypris 4995,-.
Vil klart fraråde ipad-format (4:3) på skærm da du får sorte bjælker!

Redigeret af Jessemand - 03-Oktober-2014 kl. 18:11
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu