recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt Samsung tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nyt Samsung tv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nyt Samsung tv
    Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 13:54
Jeg skal snart have et nyt tv og jeg gerne have et samsung da jeg gerne bruger plex rigtig meget. Jeg har et budget der siger maks 8000kr. Jeg vil minimum have et 46 tommer, men gerne større. Spørgsmålet er om hvilken serie man skal gå efter, da der er meget forskel i pris. Desuden er der også forskel på hvilken codecs de understøtter. Men er der nogen som kan fortælle om man får det store ud af gåå efter 8 series tv frem for 5 eller 6?
Kenneth
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 14:04
jeg vil holde mig fra 8 serien med mindre kurvede tv´er er dig..

jeg har set 48" HU7505 på tilbud til 8995 i enkelte perioder, blandt andet hos komplett (dagstilbud), hos Elgiganten 2 gange, jeg ved godt det er en smule over.. men så har du et tyndt 4K tv som er rost på HDTV.com, 6 serien i HU skulle have problemer med billedbehandling..

HU7500 Review

og alt samsung under 7 serien i de nye H modeller, er blevet pænt tykke..

må indrømme selv på mit gamle F6500 på kontoret, der kører Plex sgu godt, og det er kun en dualcore løsning.

Det var nok den jeg vil gå efter... jeg kan se utroligt mange butikker stadig sælger ES og F modeller til samme pris, hvilket er fuldstændig sygt.. dog er "normal" prisen for denne model 10.000 lige nu hos Hifiklubben.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2968346/TV/Samsung-UE48HU7505-Sammenlign-Priser

Redigeret af Rasmusdc - 07-Oktober-2014 kl. 14:07
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 19:42
Hvor tykt eller tyndt fjernsynet er gør mig ikke det store. Men det lyder da til man skal op i serien 7 tv. Jeg vil jo helst at jeg kan gå ud og se tvet med egne øjne før jeg køber det
Så det begrænser også mine muligheder lidt.
Men tak for hjælpen indtil videre.
Kenneth
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 19:46
Hvis man køber et buede tv er det så til at hænge op hvis det skal kunne drejes. Og hvad med billedkvaliteten hvis man ikke sidder lige udenfor?
Kenneth
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 19:48

Har vist læst et sted, at de IKKE kan hænges, kun stå på foden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 19:50
Jeg sidder nok mere og tænker på, hvorfor i alverden den SKAL være et Samsung?Confused

Kunne ellers anbefale Panasonic AS640 serien i samme prisklasseSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 19:55
Det er heller ikke fordi det skal være et samsung tv. Men det skal være et med en ordentlig plex klient og med ordentlig codec understøttelse. Og mig bekendt er det kun samsung der har det.
Kenneth
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:

Det er heller ikke fordi det skal være et samsung tv. Men det skal være et med en ordentlig plex klient og med ordentlig codec understøttelse. Og mig bekendt er det kun samsung der har det.

Fair nokSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 20:30
Ja desværre er der ikke noget alternativ 😕
Kenneth
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 20:39
Selvfølgelig kan et hu7505 hænges på væggen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:

Ja desværre er der ikke noget alternativ 😕

Med mindre at du kigger lidt ud over det sædvanlige.

Jeg ser mit tv som en monitor. Dets opgave er at give det bedst mulige billede (til pengene). Til min monitor slutter jeg så et antal "bokse" som hver især har deres egen opgave. En af dem er en tuner til tv-modtagelse, en anden er en medieafspiller der dækker mine behov.
For at få det hele til at smelte sammen, har jeg købt mig en fjernbetjeningsløsning der gør at jeg kun har en fjernbetjening til alt mit udstyr.

Du kunne jo vælge at købe et tv, der er skide godt og så have en "plex-afspiller" der er skide god og som måske endda bliver opdateret oftere end et tv vil.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Balduric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Balduric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 22:55
Jeg vil give Klaus ret. Bruger selv Plex har kigget lidt på samme løsning med klient indbygget i TV. Men for at være sikker på at alt kørte gnidningsfrit har jeg sat en RaspberryPi bag på mit TV (Også en Samsung) og med HDMI CEC kan du alligevel styrer alt med samme fjernbetjening. Det fungere fint og selv min kone kan finde ud af det.. Der er sikkert andre og måske bedre løsninger end RasPlex men til mit behov fungerer det fint og ganske hurtigt. Og bedst af alt - er sikker på at jeg kan skifte den del ud hvis der kommer en opdatering. 
Men forstår godt du gerne vil have den indbygget - det er da også smart. Jeg kigger selv på nyt TV og vil da måske overveje det samme som dig. Men hvis du før købt og vælger den indbyggede løsning må du gerne fortælle om din oplevelse med den del. 

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu