recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamning af programmer der kræver silverlight
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streamning af programmer der kræver silverlight

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streamning af programmer der kræver silverlight
    Sendt: 11-Oktober-2014 kl. 13:33
Vil høre om der er nogle der ved om det ikke er muligt at streame programmer der kræver silverlight, som ikke kan hentes. ?

Det fordi jeg godt vil kunne afspille radioprogrammerne der ligger på larm.fm på android, men silverlight findes ikke på Google play. og det gør at jeg ikke kan få programmet til at virker på andet end PC.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2014 kl. 18:05
Det vil så være ulovligt at gøre. Du har ikke tilladelse til at gemme de data. Jeg tror faktisk heller ikke helt at de har tilladelse til at gøre det de gør. - Hvis de "stjæler" en stream og præsenterer den gennem deres eget interface er jeg egentlig ret sikker på de skal have tilladelse fra rettighedshaver (DR blandt andet) og det tvivler jeg ret kraftigt på at DR gør.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2014 kl. 18:46

Havde du undersøgt hvad det er, så ville du finde ud af, at
tjenesten er lovlig. Den er beregnet til at give forskere og studerende adgang til de danske radioprogrammer fra tilbage i 30 erne og frem til i dag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2014 kl. 19:54
Jeg snakker ikke om at gemme data, men at streame dem via android
jeg ved godt hvad larm.fm er til og jeg har adgang til den via adgangskode.

Og det kan da vel gøres, så man kan bruge programmet og høre radioprogrammerne på feks. android. det jo ligeså nemt at gemme dem ulovligt selv på PC så det ville da ikke være mindre sikkert at lave det så man kan høre det på sin tablet og mobil.

Men nu var det ikke hvad der var ulovligt og lovligt at spørgsmålet drejede sig om, det var mere om man kunne høre larm.fm på andet end PC som feks. android
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2014 kl. 21:14
Silverlight er Microsofts teknologi til streaming på Windows Web servere. Klientdelen findes kun til Windows og OSX. Så desværre ingen Silverlight på Android og IOS. Heller ikke på Windows Phone.

J
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 09:48
hvis det "blot" er for at få adgang til radio-kanalerne, så har DR deres egne apps til de 2 platforme, og der er adgang til et arkiv som du faktisk kan få lov at gemme fra. - SBC som har en masse af de større reklamefinansierede radiokanaler har også deres egne apps. Dog kan du ikke få lov at gemme men streame samtlige af deres kanaler. Desuden har de forskellige spillelister du kan bruge.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 08:53
Okay det på en måde utroligt, at der ikke er udviklet en silverlight-app til android eller Ios endnu.

Den app du nævner DR har til radiokanalerne hvad hedder den ?

og giver den adgang til det samme som Larm.fm arkivet ?

grundet jeg godt vil kunne bruge Larm.fm via android er at det er nemmere at høre det igennem, ved at tage det med på mobilen i stedet for at jeg skal sidde foran PCen i flere timer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 20:39
argh mondeo93 - du har aldrig prøvet at lave en søgning? - prøv med DR radio. Jeg har ingen ide om hvor langt den kan gå tilbage, og om den har adgang til det fulde katalog, men hvis det er til specifikke "nyere" udgaver, så er det muligt at downloade via app'en. - kommer der nye så kan man lave en favorit (i hvert fald på ios) så man er klar over der er nye shows.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 10:25
Nåe den DR app. jo kender den skam godt, nej det er desværre ikke det indhold Larm.fm har, det går nemlig op til 50 år tilbage i tiden
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu