|
Er tv'et i stykker? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
mhpdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2013 Status: Offline Point: 65 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 22:13 |
|
En lille forspørgsel.
Har et Phillips q55e i soveværelset. Jeg er lidt i tvivl om det dr dårligt tv signal eller tv'et der er i stykker. Jeg oplever at når vi ser tv. Så er dere flere gange hvor billedet hakker / skalere i det. Meget tydelige store firekanter. Oplever ikke samme problem på mit panasonic tv i stuen. Så undre mig om det skyldes tv'et ? |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej , det lyder helt klart som om at signalet er for svagt.
MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
|
Når jeg tjekker info på tv'et. Siger den
Signalstyrke: 93 Signalkvamiter: 100 Det kan vel ik være årsagen når den er så højt ? Tv ved stofa |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Hvad siger BER? Et tal for hvor mange "pakker" der når frem og er beskadiget.
Kan være indstråling fra LTE 4G. Prøv med et bedre antennekabel og metalstik. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Du skriver intet om hvordan du modtager signal? Jeg gætter på det er kabel-tv, og det er indstrålings problem pga. dårlig/forkert fordeling af antennesignal Info til selv-hjælp: Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Du behøver nu ikke gætte, han skriver at det er Stofa, så altså ja til kabeltv. Jeg gætter stadig på at det er signalet den er galt med, selv om jeg ikke forstår at du skriver at billedet "skalerer"?
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Mit hobbyrumTV ville slet ikke tage signalet, skønt stueTV havde fuldt signal. Jeg udskiftede til de gamle metalstik og så fungerede det. Vort køkken har også hakket ind imellem. Jeg tænkte ikke, at det kunne være samme problem. Men det er det sandsynligvis, så nu har jeg takket være dit forslag også udskiftet det. Redigeret af bentpetersson - 10-Oktober-2014 kl. 08:58 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
|
Der står noget med
ber:0.0 x 1e-6 Giver det nogen mening ? Så jeg skal ud og købte et nyt antennekabel og teste med det ? Nuværende er sådan et samle selv. |
||
![]() |
||
|
Skalere / hakkede eller hvad man kalder det.
billedet bliver meget dårligt i få sekunder |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Køb et yousee godkendt kabel, så er du sikker på det virker
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Eller et Stofa godkendt - det er faktisk mindst lige så godt. Den BER du aflæser er for høj, så det er helt klart nødvendigt at du prøver med nye kabler, og hvis ikke det er nok, så skal du have fat på en forstærker.
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Og der skal måske også lige kigges på hvordan antennesignal er fordelt imellem de 2 rum med splitter/kabel videreføring. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |