|
ALAC vs FLAC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 23:20 |
Jeg skal have rippet mine cd'er til mit iTunes bibliotek. Men er kommet lidt i tvivl om ALAC formattet.
Er ALAC format den samme kvalitet som FLAC ? Hvis jeg nu en dag skal brænde noget musik til cd til brug i bilen bliver så ALAC formatet automatisk konveteret til MP3 ? Fx hvis jeg nu også ville flyttet musik til min iPhone bliver det så også ALAC format fra iTunes ? På forhånd tak
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er bestemt i samme kvalitet. Og komprimeringen er ens. ALAC og FLAC filer fylder det samme, så der burde ikke være tab af kvalitet.
ALAC er den rigtige vej at gå, da du bruger iTunes og iPhone. Med mindre noget er lavet om, siden jeg havde iPod, så understøtter iOS og iTunes slet ikke FLAC. Angående brænding til din bil, så skal du vist selv konvertere dem til MP3, før du brænder dem over. Foobar2000 plejer jeg at bruge til konvertering.
Og når du skal overføre fra iTunes til iPhone, så kan du, så hut jeg visker, selv vælge om det skal være som ALAC eller om den skal lave dem om til AAC men den kopierer. Men er ikke helt 100 her. Det er 3-3½ år siden, jeg solgte min iPod. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
Så vidt jeg ved er det samme kvalitet. Begge formater er lossless. Jeg konverterede alle mine rippede cd'er fra FLAC til ALAC, fordi jeg synes det er lettere at styre musikken i iTunes. Der er mange muligheder for at brænde cd'er. Det er spillelister man kan brænde. ![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Super fede svar :-)
Så må jeg igang med at rippe alle mine 300 cd'er. Mange tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12406 |
Med anden sætning svarer du på den lille tvivl du fremsætter i første sætning ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |