recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste tv+lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste tv+lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rsp1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rsp1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste tv+lyd
    Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:09
Hejsa jeg har surfet lidt rundt på danske og engelske sider og fundet frem til følgende kombi:

Sony Bravia KDL50w805B til 6299 kr
Maxell Mxsp-sb3000 1662 kr

Mit budget ligger deromkring kan andre sammensætte bedste lyd og billede til max 9k?

Mvh
Rune
Til top
Rsp1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rsp1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 08:22
Ingen bud på bedre fjernsyn samt soundbar til samme pris?

Havde endvidere tænkt på Yamaha yas-152 ???

M.v.h.
Rune
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 08:40
Hvad er god lyd for dig ?

Næsten umuligt at rådgive når der skrives 1700.- soundbar.

Køb i en netbutik hvor du har mulighed for sende retur hvis du ikke syntes om lyden.

Til top
Rsp1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rsp1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 09:01
Hej Hansie

Jeg har ingen erfaring med soundbars, subwoofers eller surround anlæg! Så god lyd er vel to tak bedre end hvad et standard tv kan levere ;-) .

Jeg har set diverse tests på bla. "lydogbillede" samt nogle engelske sites og jeg ved at det er meget subjektivt med bedømmelse af god lyd.

De soundbars jeg har listet til omkring 1500-1700kr kan de levere en bare nogenlunde bedre lyd end hvad jeg vil få med det foreslåede Sony tv?

Tv´et er blevet rost på alle fronter, men havde et lille "men" ved lyden og derfor havde jeg tænkt på om jeg kunne forbedre tv´ets formåen betragteligt med en soundbar?

Jeg er alm fjernsynsbruger og ser tv fra tid til anden og lidt film ;-)

Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 09:36
Hvis du har et bare nogelunde anlæg stående vil du få bedre lyd ved at tilslutte dit fjernsyn til dette.

En soundbar er i min verden at sætte sig mellem to stole Smile
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 10:17
Om man kan nøjes med 2 højtalere fra anlægget kommer vel meget and på placeringen.

En soundbar passer jo lige under tv.

Selv bruger jeg en Sonos playbar efter jeg gik væk fra 5.1 lyd
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 10:31
Der bliver brugt så meget krudt på at skærmen skal være så tynd som overhovedet muligt og så sætter man en tyk soundbar nedenunder Big smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu