|
Kan Xbox One afspille BD-iso? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 20:12 |
Hej
Jeg ved at med den nye opdatering fra ms, kan Xbox One afspille mkv-container... Men kan den afspille iso-filer fra en nas? Jeg tænker både på DVD og BD. Nogen der har erfaringer med det? |
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6506 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sorry ved det ikke... men skal lige høre mere til det med mkv filer... hvordan fungerer det..
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
Jeg ved det ikke 100%, har bare læst, at den nye opdatering fra september kan håndtere og afspille diverse mediefiler, bl.a. mkv. Og så bliver boksen pludselig rigtig interessant.
|
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Hej Rolf, jeg kan teste det for dig i morgen, men tror det ikke.!
Vh Vejrup
Redigeret af Vejrup - 13-Oktober-2014 kl. 21:29 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Du kan i hvert fald installere PLEX app'en på XBONE og PLEX Server på din NAS, så burde du kunne.
Redigeret af Nagash - 14-Oktober-2014 kl. 00:33 |
|
![]() |
|
Det ville sgu være lækkert ![]() |
|
![]() |
|
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
DVD iso spiller den uden problemer.
Bluray lagt i MKV kontainer er heller ikke et problem.
|
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
![]() |
|
Super, det begynder jo at ligne et kommende mediecenter ;-) Hvordan med lyd? Sender den bare igennem hvad den modtager? Vil jo gerne have DTS-MASTER osv... |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Der var en der sagde til mig på forsiden, at den decoder DTS MA og True HD i PLEX app'en i hvert fald. Om den også gør det i XBONE's egen DLNA afspiller, ved jeg ikke.
|
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Så behøver jeg jo ikke at teste.. men fedt den kan.... Nu har jeg prøvet Plex og jo den kan godt se at jeg har True HD lydspor på men den sender multikanal ud af xbox. DTS-HD MA kan den ikke se i plex.
Jeg ville bare gerne have at den sendte bitstream videre til min reciever så det er den der står for decodningen.!
|
|
![]() |
|
Hvordan skal det forstås? Laver boksen lyden om? Passthrough ville da klart være at foretrække. Hvilket signal kommer så ud af boksen? DD5.1? Går ud fra du kører lyd over HDMI også? |
|
![]() |
|
Det vil sige, at den enten kan afspille DTS eller DD men ikke HD Audio.... dog kan du vælge Uncompressed 5.1 og 7.1 om den så kan decode DTS-HD MA signalet og sende det ukomprimeret videre til din forstærker det ved jeg ikke... men jeg ville gerne have at den sendte Bitstream altså Passthrough to min reciever så den klarede decodningen istedet for xbone.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |