|
DRs HBBTV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ARTISTEN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 22:18 |
Hej
Er i godt tilfredse med DR s HBBTV, er det noget i bruger? Har i problemer med teknik, bliver i smidt nødig af f.eks, og må starte forfra, nu har det kørt i 2 år som forsøg, Hvad med en mere permanent løsning? Jeg har fiber 30/30 snart 50/50 alligevel køre det ikke på en Panasonic, Det er nærmeste en parodi at DR ikke kan få det til at fungere.
Redigeret af ARTISTEN - 11-Oktober-2013 kl. 08:43 |
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det virker så ustabilt på min Panasonic DMR-BCT820 at jeg ikke gidder bruge det. Om det er DR's eller Panasonic recorderens skyld ved jeg ikke.
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
ARTISTEN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
Mange tak for at du regere, jeg vil meget gerne hør fra mange flere, men trist at alt hvad DR røre ved er under tidens standard, Det der er problemet er at DR har mange ansatte som ikke er dygtig men mere deler DR værdisæt, og dem der gør det, kan man jo i høj stille spørgsmål ved om de i det hele taget har Danskernes Ve og vel på Dagsorden, eller vi bare alle får lov til at betale ved tvang, for at give Skolelære og ikke teknikker en plads, alle ved godt at det jeg siger er rigtig, men mange gør ikke noget ved det, det kan jo kun skyldes Danskernes Konfliktskyhed, bevares det er mere behageligt og affinde sig med de total triste tekniske løsninger, som bestemt ikke er en løsning der kommer fra Tysk eller Amerikansk fjernsyn.
|
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Kan anvende hbbTV på PC-mediacenter med dvbviewer..
Det er også her ustabilt.. Eftersom det er en beta-udgave fra DR er indholdet meget begrænset.. Ideen skulle være at man kunne anvende dr.dk/nu via det samme brugerinterface i dvbviewer og navigere med en remote... Men det manglende indhold gør det også ubrugeligt... Det er i stedet nødvendigt at bruge browseren i PC-mediacentret.. (Windows 8 med diverse apps) Redigeret af avh - 11-Oktober-2013 kl. 09:02 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Halleluja! Næsten hver gang jeg kritiserer Hbb-tv og DRs satsning på dette (og deres manglende tilstedeværelse på de enheder som danskerne rent faktisk bruger), så kommer danskermentaliteten: "hvorfor hader du på DR?", "nu skal du også lige tænke på at det koster penge at udvikle", "DR kan jo ikke bare". blablabla. Jeg får altså fnidder af danskernes konstante søgen på konsensus. Der skal gøres noget ved DRs manglende teknik. DR hiver altså flere milliarder ind i licens hvert år og alligevel så ser vi ikke skyggen af en digital tv-strategi. Man skal ikke kigge længere end til England, hvor BBC har deres iPlayer. iPlayer er så succesfuld, at jeg ikke fatter, hvordan det er gået DR og de danske politikeres (som sørgeligt nok bestemmer DRs tekniske krav uden en pind føling med den teknologiske udvikling) næse forbi. Der ses imellem 140-180 millioner (!) udsendelser på iPlayer hver måned i England. iPlayer er tilgængelig på nærmest alt hvad der kan kravle og gå: smartphones, tablets, spilkonsoller, softwareplatforme, Smart TV, mediebokse osv. Og kvaliteten og stabiliteten er for det meste super. Jeg har dog hørt, at det ikke er manglende vilje fra softwaregruppen hos DR. Det er simpelthen en ledelsesbeslutning hos DR. Og fordi der ikke er krav om det i medieaftalen, kun vage formuleringer, så trækker DR fødderne af sted.
Redigeret af Rasmus Larsen - 11-Oktober-2013 kl. 12:31 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Tja det virker desværre ikke med stofa kabel tv, og DR er åbenbart ikke intereseret i at Danskerne bruger deres internet indhold (fra deres facebook side):
Redigeret af lks - 11-Oktober-2013 kl. 11:31 |
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
Hos mig virker det for det meste, men nogle gange stopper det lige pludselig midt i en 'udsendelse' og andre gange kan man ikke få startet en 'udsendelse'. Men når det virker synes jeg det er en glimrende funktion :-)
Dog er indholdet desværre meget begrænset og det er besværlig at spole i en 'udsendelse'.
Benytter et Sony HX855 TV. (over DVB-T)
|
|
![]() |
|
Giffel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1221 |
De par gange jeg har set det har det fungeret ok.
Men udvalget er alt for lille til at jeg gider bruge det, og ja det er måske på grund af at det er i beta, men hvis en beta skal tage over 2 år så er det lidt svært at tage seriøst. |
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
![]() |
|
Hej
Tak for den massive respons, ja det er næsten til at græde over, og når man så tænker på at de fleste DR medarbejder oparbejder en løn, og nu skal jeg sige det pænt, som ligger langt over, hvad man får andre steder, ja så gør det det hele grinagtig. Mon politikker og DR kan tåle, når jeg sender en email til dem, eller skal vi lade dem sove deres taonorose søvn? Husk der snart er et valg, stem- HUSK det- Go ferie til alle bruger af Recordere
|
|
|
|
![]() |
|
steja ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2013 Sted: København Status: Offline Point: 13 |
Jeg kan oplyse, at DR HbbTV fungerer upåklageligt på mit Panasonic TX-P42ST50Y og har gjort det længe.
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Det er godt nok en gammel tråd du har fået fat i, men emnet er da stadig aktuelt. Min Pana VT30Y (årgang inden din) kan ikke og det mest frustrerende ved det er at VT30E har fået opgraderet firmware til at kunne, det har Panasonic så ikke ment at det var nødvendig i VT30Y
![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
steja ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2013 Sted: København Status: Offline Point: 13 |
Jeg har også et Philips 32PFL4007T/12, som burde kunne - i følge brugsanvisningen, men det virker ikke. Jeg har skrevet med Philips om problemet, men de henviser til, at de skal have oplysninger fra DR, hvilket jeg ikke rigtigt forstår, da det jo burde være standard.
I øvrigt synes jeg det er et dårligt TV, billedet er fint nok, men den fungerer for langsomt (sløv cpu). |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |