|
NAS til film-streaming? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 20:01 |
|||
Jeg overvejer at anskaffe mig en NAS server til alle mine film, og så kører dem over mit Popcorn-Hour. Men at finde en NAS er simpelthen en jungle for mig, så jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig lidt på vej.
Jeg vil som sagt gerne have en NAS, som skal kunne trække rene Blu-Ray rip. Desuden ville det være dejligt, hvis den kunne arbejde sammen med både Mac og Windows. Jeg tænker det kunne være rart, hvis den ville kunne have 2 harddiske i, og i hvert fald have 5 tb plads. Er det muligt at finde en NAS der kan dette, uden at skulle ofre 6000 kr.? |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
||||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|||
Jeg har godt læst mig frem til Synology eller Qnap skulle være det bedste. Men hvor mange Ghz skal den minimum have, eller hvor mange RAM? Er der nogen modeller der er bedre end andre? Jeg er virkelig på bar bund. |
||||
![]() |
||||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|||
For at kunne trække en fuld bd mkv fil kræver det ikke så meget af nas'en
Jeg har spillet bd mkv fra en qnap ts-410 som jeg mener har 800 mhz. Et bud kunne være en qnap ts420 med en par wd red 5 tb til, så er du fint kørerne og med mulighed for at udvide. Synology har helt sikkert en lignende maskine.
|
||||
![]() |
||||
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
|||
Og så skal du selvfølgelig køre kablet forbindelse
|
||||
.
|
||||
![]() |
||||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
|||
Ellers køb sådan en http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=744900-421&pn=Hewlett%20Packard&vare=831592&f=edbp og køb en usb nøgle, 1 (1 gb er nok) og installer Xpenology på den.
Det spiller max, kører selv filmserver på den måde. Men brug den her XPEnology_3827-pre-v1.1_beta8 den har ikke Heartbleed fejl. |
||||
//Guldhammer
|
||||
![]() |
||||
|||
Hold da op, jeg troede man skulle op på minimum 2 Ghz. Jeg har lige set at en Qnap TS-420 kun koster 2500 kr. Det er da til at arbejde med. Tak for det bud, det skal da helt sikkert med i overvejelserne ![]()
Det er bestemt også planen. Jeg har prøvet at streame 1080p over Wi-Fi. Det er ikke kønt.
Er det en mini PC? Hvordan virker det XPEnology? |
||||
![]() |
||||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
|||
Nærmere en server til 4 diske, bruger kun 60 watt. |
||||
//Guldhammer
|
||||
![]() |
||||
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
|||
Jeg har den nyere udgave af guldhammers forslag (HP ProLiant MicroServer Gen8), og er rigtig glad for den.
XPEnology er en "open source" udgave af Synologys DSM (Operativ System). Hvis det skal være et "NAS specifikt OS", så kan du også anvende http://www.freenas.org/ eller http://www.nas4free.org/ Redigeret af TBK - 15-Oktober-2014 kl. 22:10 |
||||
![]() |
||||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|||
En NAS bliver ikke belastet når du afspiller en fil fra den. Tænk på at det er ren overførselstid det drejer sig om - dvs. den skal overfører en Blu-ray på hvad det svare til ca. 2 timer (filmens varighed). NAS'en skal jo ikke bearbejde filen - det skal din afspiller.
Så jeg vil påstå et enhvert NAS der er max 2 år gammel kan klarer opgaven. Hastigheden har virklig fået et ordentlig hak de sidste år. Så hvis vi kikker på modeller så vil jeg mene at f.eks en Synology DS214se til 999,- vil kunne klare opgaven.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
||||
|||
Jeg har også prøvet FreeNas, og det røg hurtigt på porten igen, jeg fandt det for besværligt, derimod finder jeg Synology/XPEnology DSM meget mere brugerenligt og lettere at gå til. |
||||
//Guldhammer
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvis det er mig du mener, så er den HP Microserver kun lidt dyrere, men hellere have lidt mere kraft end lidt mindre. |
||||
//Guldhammer
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |