recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jukebox-frontend og bitperfect stream.Hvilke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jukebox-frontend og bitperfect stream.Hvilke?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jukebox-frontend og bitperfect stream.Hvilke?
    Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 13:51
Jeg vil gerne bygge mig en standalone-jukebox af en art. Der streamer flac og mp3 og andre formater fra mine harddiske. Så der kan jeg feks have en touchscreen koblet til en pc der kører feks Zenpoint Digital Center. Her er en video hvordan det virker:

http://youtu.be/dtx1Q8dgfTs

Fordi jeg har en masse musik-numre, musik-videoer, Wimp Stream osv, og der vil jeg gerne have en standalone løsning med en fed touchscreen. Zenpoint kan man indbygge feks XBMC i der kan afspille videoer.
Men kvaliteten skal også følge efter. Dvs det skal være bitperfect stream. Samme output-kvalitet som foobar. Men jeg kan nemlig godt lide interfacet som feks Zenpoint har, det er fedt grafisk, man kan have fed coverart,  man kan afspille musikvideoer osv. Men så vidt jeg kan forstå, har installeret det men ikke haft held med at afspille FLAC, så kan den kun afspille mp3 filer. Det er jo ikke så fedt.

Så hvilke andre løsninger findes der på jukebox-markedet, hvor også musik-kvaliteten følger med, feks 24 bit audio og dts osv? Måske skal jeg splitte det op, så feks dts-audio, 24bit, flac osv bliver afspillet på forskellige stykker software, vil bare gerne have det samlet i et fedt stykke software med et lækkert interface.

Redigeret af isaac - 16-Oktober-2014 kl. 13:58
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 16:46
Nogen forslag?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu