recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En Google konto eller to forskellige?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En Google konto eller to forskellige?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En Google konto eller to forskellige?
    Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 12:07
Hej.

Jeg har allerede en Nexus 7 tablet og har nu betilt en billig Samsung Galaxy mobil.

Men jeg er lidt i tvivl om fordele og ulemper ved at melde dem til samme Gmail konto.

Bør man køre dem på samme GMail konto eller to forskellige?

Jeg bruger ikke GMail til andet end registreringerne.

Hilsen Carsten.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 12:23
Jeg ville bruge samme konto (har selv nexus 4 og nexus 7 på samme konto) - så er der delte kontakter, google docs og meget andet - ser ingen grund til at adskille det.
Til top
Lasse5068 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2013
Sted: Næstved
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse5068 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 12:24
Kan kun se fordele ved det bruge din eksisterende. Det er jo netop det, der er tanken ved at bruge enhederne med en Google-konto. Flere og flere ting er gennem årene blevet noget, som synkroniseres gennem ens Google-konto. Downloadede apps, kontakter, fotos, Google Drev, mail, Google Chrome, appdata i visse apps, kalender og andre forskellige ting. Kan bestemt ikke se nogen grund til at oprette en ny Google-konto til en ny enhed. Og du kan jo altid vælge i indstillingerne, hvad du vil have synkroniseret og om du overhovedet vil have noget synkroniseret.
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 17:47
Måske lidt OT, men du kan med fordel bruge 2 konti samtidig på begge enheder. En du kan kalde familie og så din personlige. Hvis du sørger at købe apps på familiekontoen, så kan alle i familien bruge de samme apps uden at skulle købe dem igen.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 19:38
@Nikolaj

Ulempen er vel så at alle i familien også vil dele de samme kontaktpersoner osv, medmindre man vælger gemme dem på simkort eller mobil.

Ved da jeg ingen interesse har i at få fruens arbejdskontakter og hende omvendt fra mig.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 00:01
JordanDK nej det behøver de ikke at gøre. Dem syncer du mod din personlige konto. Du bestemmer selv. Vi har feks en indkøbsliste på familiekontoen (i keep). Så kan alle se den. Fungerer godt. 

Redigeret af NikolajC - 19-Oktober-2014 kl. 00:06
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu