recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround i loft (indbyg)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround i loft (indbyg)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround i loft (indbyg)
    Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 21:49
Jeg overvejer at smide et par indbygning ht i mit loft lige over min sofa. Resten er ht er dali zensor, så hvilke indbygningen ht matcher dem?

Jeg har kun 3 meter fra min bagvæg til fronter så pladsen er træng. Pt har jeg zensor 1 sat på sidevægge lige over lytte position.
Nu da atmos er landet kan jeg ikke lade være med at tænke tanken videre - hvis jeg bibeholder mine Zensor 1 på deres nuværende position og istedet tænker loft ht som "atmos" speakere, vil de så stadig skulle placeres over min lytte position eller skal de "trækkes" frem, så der imellem fronter og bagkanaler?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 13:59
Slet ingen inputs?
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 14:07
kig her http://www.dolby.com/us/en/guide/dolby-atmos-speaker-setup/index.html

der er en rigtig god guide til hvor de skal placeres.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 14:22
Jeg har ikke noget brugbart input, men jeg sad selv med tanken igår... Jeg flytter i hus om ikke så længe, og overvejer hvad jeg skal gøre med bag/loft hvis jeg nu vil have atmos..

på dolby.com er der tegninger på hvordan det skal se ud, så er det vel bare at ramme så tæt på som muligt...

Redigeret af osbech - 17-Oktober-2014 kl. 14:30
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu