|
Spørgsmål omkring kalibrering af højtaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nileg ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 18:19 |
Hej Jeg skal igang med at kalibrere mine højtaler. Men hvor mange positioner udover den første 'sweet spot' positionen skal jeg måle? Jeg sidder i en tre personers sofa, så er en på hver side af den første positionen nok? Hilsen Niels
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad anbefaler manualen.? Til min Reciver blev der anbefalet 6 målinger. Når det nu er sagt, så er en Auto kalibrering god som udgangspunkt, men det kan kun anbefales at foretage en manuel slut justering bagefter, det var noget jeg hurtigt fald ud af efter den Automatiske, der var ikke den nødvendige balance mellem højttalerne, der var f.eks for meget i bag kanalerne, og Center var heller ikke tilfredsstillende. Så Auto er et udgangspunkt og IMO ikke til det færdige resultat. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
nileg ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 33 |
Nu har jeg kigget i manualen (denon 2312) og den siger 6 målinger. Så nu må jeg bare igang, og så justere bagefter som du siger. Tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
Preps ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
Uvidende tænker jeg, hvorfor 6 målinger hvis man kun sidder på forskellige 3 positioner?
Det er vel uinteressant hvordan lydbilledet er, der hvor man ikke sidder eller?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er for at få den bedste måling af lyden i rummet. Der er 3 målinger ved lytteposition, og 3 foran den. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
hvad så med 3 bagved også?
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Den bedste måling for du der hvor du sidder. Målinger der foretages hvor du IKKE sidder, vil bare give flere kompromiser. Jeg har selv eftermålt resultaterne med ekstern målegrej.
|
|
![]() |
|
Visca Blaugrana ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 155 |
Jeg VIP anbefale at kigge her
http://www.avsforum.com/forum/showthread.php#/forumsite/3207/topics/795421?postid=14456895 |
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
link fix...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |