|
Filmen Kapringen flimrer (blu-ray) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
martin_skov ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 21:56 |
|
Jeg har netop startet filmen Kapringen på blu-ray. Allerede ved startteksterne hvor teksten er hvid og baggrunden sort, flimrer billedet. Det er en hvid flimren der kommer og går i en fast rytme. I andre mørke scener er det også meget tydeligt.
Jeg tror ikke at der er tale om et dårligt HDMI-kabel mellem min Playstation 3 og mit TV. Når jeg sætter filmen på pause, sætter jeg også flimmeret på pause. Det lader derfor til at det er et valg som udgiveren, Nordisk Film, har truffet. Jeg har set det før på en anden blu-ray-udgivelse, hvor det også generede mig. Er der nogen her som ved hvorfor der bliver sat flimmer på film? Og har I selv oplevet det på blu-ray-film? |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Siden filmen er dansk og dermed optaget med 25hz, kan jeg forestille mig, at BD'en er i 1080i, ikke? Så måske det er noget deinterlacing på PS3'en der fejler?
|
||
![]() |
||
martin_skov ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 64 |
|
På bagsiden af coveret til filmen står der 1080p og mit TV siger "1080/24p". Filmen I Lossens Time, som også er dansk, havde slet ikke samme problem som Kapringen har.
Jeg har søgt lidt videre og jeg tror det er tale om det der på engelsk hedder "grain". http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-flat-panel-displays/1063835-very-noisy-screen-blu-ray-movies.html |
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
nu har jeg godtnok set flere danske udgivelser hvor der på coveret står 1080p hvor filmen kun har været i 1080i, men har lige tjekket spec på denne og den er i 1080p
Codec Bitrate Description ----- ------- ----------- MPEG-4 AVC Video 24000 kbps 1080p / 24 fps / 16:9 / High Profile 4.1 Redigeret af Hackerjac - 18-Oktober-2014 kl. 01:13 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12347 |
|
Kapringen er bare en dårlig Blu-ray. Sort "pulserer" eller blinker, så det er til at blive tosset af. Der er ikke noget at gøre ved det. Måske en udgivelse fra et andet land er bedre...
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
At dit TV siger 1080p/24 kunne jo bare være et tegn på, at enten din PS3 eller din receiver deinterlacer. Så vil Tv'et jo bare rapportere det den modtager. Men i dette tilfælde, lyder det bare som en dårlig blu-ray :-(
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
.
Redigeret af Kampus - 18-Oktober-2014 kl. 13:34 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12347 |
|
Så er det bare fordi du ikke har lagt mærke til det.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
.
Redigeret af Kampus - 18-Oktober-2014 kl. 13:33 |
||
![]() |
||
|
Tak for alle jeres bidrag
![]() |
||
![]() |
||
|
Den flimrer helt 100% sikkert i sort, og du så det ikke. |
||
![]() |
||
|
.
Redigeret af Kampus - 18-Oktober-2014 kl. 13:33 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |