|
Wimp HIFI? Erfaring? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 11:34 |
|
Hejsa
Wimp hifi, har folk prøvet det? Er det ligeså godt? (som cd?) Er alt deres materiale i HIFI kvaliteten, eller oplever man flere numre som ikke findes i høj opløsning endnu? |
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har haft Wimphifi on/off, synes at der er forskel på Wimphifi og CD, lyden er stadige bedst på CD.
Jeg har også prøvet, at rippe en CD i forskellige formater - og igen, så synes jeg, at det er Wav formatet der lyder bedst. Så måske er det deres måde at rippe på, der gør forskellen.
|
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Interessant. ;-)
Lyd og bilde virker vist rimelig begejstret for det... Men kan se jeg kan prøve det via min Apple tv gratis, og så kan man a/b teste... Havde dog været fedt med lidt input fra folk som har prøvet det, mon ikke flere har det ;-). |
||
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Nu kommer de i højt grad an på CD-afspiller og hvilken streamer du bruger til, at modtage WiMP fra. Men potentielt er det samme kvalitet, ja. Du skal du være opmærksom på, at WiMP HIFI har samme problem, som alle andre streamingtjenester. Nemlig at alle deres rips er af de nyere remasters, som får en gammel CD til at lyde frygtelig. Desværre betyder en remaster tit, at der bare er skruet op for volumen.
|
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Hvad bruger du som streamer? ipad + atv? Sonos? andet?
|
||
![]() |
||
rumguf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Maj-2010 Status: Offline Point: 157 |
|
Er godt tilfreds.
Jeg bruger en Bluesound Node tilsluttet en Caiyn integreret forstærker og F/3 Lyd højttalere. Jeg har sammenlignet et par danske jazzplader på CD (NAD afspiller) (Danske jazzplader har generelt end fremragende lyd som overgår ret meget andet jeg kender) med de tilsvarende i Wimp Hi-fi og forskellen er ikke eksisterende i mine ører. Hifi buffs siger at komponenterne i Bluesound er mere Hifi venlige end i Sonos, men det skal jeg ikke gøre mig klog på. Wimp Hifi er en god løsning for mig of bestemt de 199kr hver det koster mdl.
|
||
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic www.soundcloud.com/kbeesmusic |
||
![]() |
||
|
Fedt at høre ;)
|
||
|
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
|
Bluesound Node
|
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
|
Hvis du sammenligner Wimp på Sonos/BlueSound op mod en CD afspiller på den samme DAC, så er cd'en ofte lidt bedre.
Vi taler dog småting, så langt de fleste vil ikke registrerer det. |
||
![]() |
||
|
Okay - hvad med selve udvalget? Er alt deres materiale modtageligt i højopløsning, eller oplever i der findes musik der kun er i lavopløsning?
|
||
|
||
![]() |
||
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
|
WIMP kører ofte med gode tilbud på WIMP Hifi. Så start med deres test og se om du også kan få 30 gratis på prøve.
Bagkatologet er ikke perfekt, men som supplement til egen rippet CD-samling er det rigtig godt. http://www.hifi-testen.dk http://www.hifi-testen.dk/result |
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Jeg kører en Sonos connect ind i en Denon DCD2010 der også fungere som DAC og der var vi 3 som lyttede og var enige om cd´n lød bedst. Men isoleret set lyder wimp hifi godt. Men kommer lidt an på kildematerialet derfra...
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |