recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming - Nas Synology DS212j
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming - Nas Synology DS212j

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming - Nas Synology DS212j
    Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 09:38
Hej Folkens

Jeg har lagt alle mine DVD´er ind på ovenstående og afspiller disse vha. et ATV2, der er jailbreaket m. XBMC.

Efterhånden har jeg fået det hele til at virke, men når vi ser film, så hakker det. Det er mildest tal irriterende, men hvor er flaskehalsen, det hele kører via kablet netværk via en swith, hvor switchen så deler signalet ud til alle rum herunder internetrouteren.

Der er ingen enheder tilsluttet de andre rum endnu... Der er faktisk kun NAS´en, ATV og routeren der kører via switchen: http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-SG1008D

Hvor er flaskehalsen, kablet er elm. cat5 - men det er til en alm. husstand, så burde det ikke være tilstrækkeligt!?

På forhånd tak
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 10:02
Kan du streame filmene til en Computer uden problemer? I så fald må det svage led være ATV2. Ud over den kan jeg ikke se der skulle være noget svagt led i kæden men jeg har heller aldrig prøvet at bruge sådan en.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 10:31
Hvilket format har du rippet dine DVD'er til? Og nu kan jeg ikke huske det, men kan ATV vise 50hz, eller der det kun 60hz? For er det kun 60hz, så vil det give problemer med PAL DVD'er (alle fra Europa).
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 11:20
UHA - aner det ikke... det er bare alm. dvd fra Europa jeg har rippet med MAKEMKV....
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 11:22
det ser ud til at det er ATV2 - da det ved alm. computer brug fungerer ordentligt Confused
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 11:27
Det er ikke sådan, at den er opsat til 60hz i menuen? Prøv at rode i indstillingerne et sted, og se om der er noget med 50 og 60hz..
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 14:46
Hvis du ikke kan ændre indstillingen på ATV'en, kan du køre alle dine film igennem Handbrake og reencode'e dem til et format, som ATV'en kan afspille.

Det er meget brugervenligt - og kan samtidig være det modsatte, hvis man ønsker det :)

(Jeg har selv gjort noget tilsvarende, da jeg primært afspiller mine film på ATV og iPad - det fungerer perfekt)

Redigeret af Krjstoff - 12-November-2014 kl. 14:47
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 19:50
Hvilke fps er dine film i?, lyder umiddelbart som det velkendte 23.976 fps output problem på Apple produkter.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 10:16
hmmmm.... hvorledes kontrolleres dette?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu