|
Behringer forstærkere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 20:03 |
Hej recordere.
Ved ikke om den her post er placeret rigtigt, men nu prøver vi :-) Er der nogen der har erfaringer med diverse Behringer klasse D forstærkere? Jeg overvejer at udskifte til klasse D da jeg i mit nye setup har mulighed for at placere alt grej uden for selve bio rummet og derfor er ligeglad med blæserstøj (og udseende) Der bliver sagt positive ting om deres 4 kanals iNuke forstærker. Se den her : http://www.thomann.de/dk/behringer_inuke_nu4_6000_amplifier.htm Den skulle levere (rigtige og ikke deres markering oplyste watt) 315 x 4 watt i 8 ohm Og til prisen kunne det da være sjovt at prøve af... Der er et stykke vej prismæssigt op til en tilsvarende Crown.... Kom med indspark :-) |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror du skal høre jonas_h ad han har vidst taget vejen med Behringer -> Crown
Mvh BS
|
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Ah jeg kan godt se at han har 3 små Behringer i hans udstyrsliste, tak for heads up
|
|
![]() |
|
137 visninger, ingen real-life input? :-)
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Fik du ikke fat i Jonas?
Du kan læse hans erfaringer HER de første 25 sider har han Behringer og på side 25 skifter han til Crown. Han har i dag en ny biotråd HER hvor han fortsat har Crown. Jonas er IMHO en der har rimeligt styr på lyd og bioopsætning (jeg har kun læst hans indlæg herinde) og man kan ikke sige andet end han går "all in" :-) Mvh BS
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Watt er ikke bare Watt... målemetoden betyder meget... (just my 2 cent) Glem Behringer's billige PA forstærkere, hvis du har bare nogenlunde hifi-højtalere. De er bygget til at spille så højt som muligt til den laveste pris, og lyden er derefter. På dem jeg har hørt/repareret, bliver diskant/øvre mellemtone hurtigt skinger/klinisk, og der mangler energi til at trække den dybe bas, når de bliver presset. Men fair nok, de spiller sk*de højt for ingen penge. Crown; ja det er kongen inden for PA, men det er fordi de er bygget til at lyde ordentligt ved selv høje belastninger, og vigtigst; de er bygget til livet på landevejen (i hvert fald de solide klassikere). Prøv at kigge på noget mellem de 2 prisklasser. Hvis prisen er en stor faktor, så prøv at kigge på en brugt ElectroVoice Q44/Q66 (lyder næsten som en MacroTech). En anden ting. Har du virkeligt brug for 300W i stuen? Forskellen mellem 30W og 300W er 10dB, som kun lyder som en fordobling af lydniveauet - ligeledes lyder 200W->2000W som en fordobling |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
10 db er en tidobling! 3 db er en fordobling!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Tak alle for svarene
@BS: Jeg skrev til Jonas om han ville komme med nogle input, og jeg har nu læst hans gamle biotråd. Min bio er under nedbrydning, og skal derefter bygges op igen, derfor er dette et interessant emne for mig lige nu, og bare lige for at alle er med, så er jeg ikke 'forblændet' af antallet af WATT's de yder, jeg kunne bare godt tænke mig effekttrin til alle mine kommende 11 kanaler (plus 2 subs) så 7+2+4 Det der umiddelbart forvirrer mig med alle Behringer forstærkere, er alle de forsk. modeller der (stadig) er i omløb, kan så læse mig til at noget er Klasse D og andet er ikke. LCR er MK S150 - Surrounds er SS150 og K7. Fronterne er rated til 25 - 400 watt og de øvrige 25 - 200. M&K arbejder i 4 ohms enheder. LCR+2 surr. drives i dag af en aldrende Rotel RMB1075. Mine subber.. JBL HS136 skal gerne have 200+ watt i 8 ohm. En Rotel 12 kanals klasse d forstærker der yder 12 x 200 watt i 4 ohm er også en mulighed (19.995) hvis jeg kunne løse udfordringen med Behringer til en tredje eller fjerdedel af prisen er det naturligvis interessant ... Hvilke Crowns vil I evt anbefale til et setup som ovenstående? Det blev langt og måske rodet.. Sorry :-)
Redigeret af therazz - 19-Oktober-2014 kl. 11:06 |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
For elektrisk effekt, ja, men ikke psykoakustisk. Der er 3db (effektmæssig fordobling) en lille forøgelse af den opfattede lydstyrke, og 10db "høres" som en fordobling af det opfattede lydtryk. Redigeret af huntiedk - 19-Oktober-2014 kl. 12:05 |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |