|
Android og fejludlæsning på bil? |
Besvar |
Forfatter | |
jakob_joh
Junior bruger Oprettet: 05-Marts-2014 Sted: København, DK Status: Offline Point: 28 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 13:15 |
Halløj folkens.. er der nogen som har erfaringer med fejludlæsning af biler med Android telefon og sådan en OBD adapter? Har set sådan en adapter til salg billigt, og har en lidt irriterende fejl i bilen der bliver ved med at dukke op, er træt af at bruge tid og penge på at betale mekanikeren for at slukke en lampe, så hvis jeg kan gøre det selv er det jo fantastisk..
Det er denne dims jeg overvejer at købe: http://olietryk.dk/index.php/webshop/obd2-testere/item/157-obd2-bluetooth-enhed Nogen der har sådan en bil-gadget, er det virkelig bare plug-and-play eller skal der mere til..?? |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7099 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har brugt mobilscan, de har udgaver til android og iphone.
Virkede ganske fint, vimer flere om at delse. Og de har hjulpet flere. Men de koster lidt mere end den du linker til |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7099 |
Funktioner
Tak(0)
|
og de kan ikke fjerne fejlene på bilen :-)
Men hjælpe dig til at finde fejlen. |
|
jakob_joh
Junior bruger Oprettet: 05-Marts-2014 Sted: København, DK Status: Offline Point: 28 |
Funktioner
Tak(0)
|
Haha nej de kan selvfølgelig ikke reparere bilen det er klart, men udlæse fejlmeldingen og fjerne den fra hukommelsen.. I mit tilfælde er der tale om en periodisk elfejl der dukker op med måneders mellemrum og beskeden om fejlen lagrer sig i hukommelsen, selve fejlen er der ikke når jeg kører til mekanikeren, men fejlmeddelelsen sidder tilbage og lyser irriterende.. Mekanikeren sletter fejlen og så kører jeg videre indtil næste gang, der kan gå 2 uger eller et halvt år før den "pling" dukker op igen..
Den mobilscan ser OK ud.. meeen den koster jo næsten 4 gange så meget som den anden? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19483 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med at bruge pengene på at få lavet bilen?
Klaus |
|
jakob_joh
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er det ikke meget bil man får lavet hos mekanikeren for 139,- ;-)
Da slet ikke, når den ikke fejler noget som sådan og der skal jagtes elektriske spøgelser i timevis.. Jeg har bestilt sådan en bluetooth adapter, så får vi se hvordan det går! |
|
mlm
Bruger Oprettet: 20-Januar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 178 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lad os endelig høre om dine erfaringer - til den pris kan man jo næsten ikke lade være....
|
|
brisk
Bruger Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
Funktioner
Tak(0)
|
det kommer meget an på hvilket bil du har.
de billige elm scanner er meget kræsen. men jeg købte en på dx.com som virker fint til at nulstille fejl på min ford focus fra 08. Redigeret af brisk - 22-Oktober-2014 kl. 22:16 |
|
gigabyte
Guld medlem Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også en elm327 bluetooth OBD-II læser, virker fint med min Subaru Outback 2002, men ikk med min Citroen C1 (EV). masser af gratis sw, både til PC og Android.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
mlm
Bruger Oprettet: 20-Januar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 178 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Skoda Octavia 1,9 TDI fra 2005.
Nogen der har erfaringer med den ? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19483 |
Funktioner
Tak(0)
|
Næh, men en Golf 5 fra 2003 med 1,9 TDI har jeg erfaringer med.
Klaus |
|
madass32
Bruger Oprettet: 10-Februar-2008 Status: Offline Point: 198 |
Funktioner
Tak(0)
|
Torque og Elm327
Virker fint og man kan slette fejl! Bt forbindelsen kan godt drille, men er afhængig af hvilken tlf jeg har prøvet |
|
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |