|
Lyd til tvet |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
educe ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 16:32 |
Hej
Jeg har netop købt et nyt tv og jeg står og mangler lyd. Jeg har været i hifi klubben hvor forslaget var et par CM1 kompakthøjttaler med en denon CEOL Piccolo netværks-stereosystem. Men jeg er så nu kommet i tvivl om hvad jeg gør med talen i film fordi jeg synes ofte problemet er at tale er meget lav og alt andet er meget højt, men det hjælper stereo højtalere nok ikke på, men jeg er ikke interesseret i surround, men jeg vil gerne have det så jeg kan høre hvad der siges uden at jeg skal sidde og skrue ned for det hver gang det er eksplosioner osv. fordi jeg gerne vil kunne være hvad der siges også. Er der nogen der kan komme med et godt forslag, jeg har et budget på Ca 8.000, gerne mindre hvis der virker, men der er jo en grænse på h ir pr noget er for billigt. Igen jeg er ikke interesseret i surround, det virker ikke i min stue, i forhold til hvordan sofa og resten af lejligheden er indrettet. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv evt B&W Panorama soundbar, den lyder fornemt, koster godt nok 10K. Læs evt min anmeldelese af den i min biotråd, Hothers setup 2
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
Eller en Sonos playbar. Den kan de også fremvise i klubben.
Så er du også i gang med streamning med sonos grej |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Eneste problem med den sag, den lyder i mine øre ikke specielt godt uden en subwoofer
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
educe ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
Jeg hørte godt de soundbar i klubben men var egentligt ikke særlig imponeret over dem, slet ikke b og w til den pris, så var de cm1 højtalere bedre, Sonos har jeg ikke så meget fidus til heller, og deres soundbar er ikke pengene værd heller Hvis man spørger mig
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
http://www.av-connection.dk/?PGr=6844&PicGr=9985&ML=1454 lyder faktsk overraskende godt og er anderledes og noget smartere end en traditionel soundbar,jeg overvejer selv at skrotte min surround del og den her er med i mine overvejelser sammen med den her http://www.av-connection.dk/?PGr=6906&ML=1454
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Det var egentligt mest hvordan jeg får center lyden ud, det kan man ikke via 2 højtalere fra min forståelse.
Men en soundbar er bare flad, og til 10k så synes jeg det er for dyrt. |
|
![]() |
|
Nu bygger mit indlæg ikke på at have hørt B&W i HIFI Klubben, men efter at have hørt den i min egen stue over tid
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Hother nu er en lytning i klubben nok heller ikke verdens bedste udgangspunkt men jeg synes det lød som om cm1 højtaleren lød bedre.
Jeg glemte måske at sige at jeg ville gerne kunne bruge de højtalere til også bare at lytte til musik. Det kan være jeg prøver at bruge det samme system til for mange ting, men jeg har også et budget jeg skal være opmærksom på. |
|
![]() |
|
I så fald mener jeg, hvis du seriøst lytter til musik, at du skal have et egentligt stereoanlæg. Fås i mange og til tider glimrende afskygninger - og som også kan tilsluttes dit TV
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Ja, men så er problemet vel at med et stereo anlæg så kommer tale ikke så klart igennem men bliver overskygget af effekter, fordi der ingen center er?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
educe.
Vi skal lige have én ting på det rene: Du mister ikke "centerlyd", selvom du kun har to højttalere! Alle modtager et stereosignal. Nogle har så surroundanlæg. Ved surround genereres en centerkanal ud fra stereosignalet. Det er sådan forenklet fortalt. Når det så er sagt, så ville jeg glemme alt om soundbar's! Hold fast i rådet du har fået i HiFiklubben. Hvis du kan leve med at have et par højttalere stående, og et lille netværkssystem, så vil det helt klart - som du også oplevede - give dig den bedste lyd! Det gælder både top, bund og perspektiv. Du behøver ikke at være nervøs m.h.t. tale kontra effekter. Du får så meget bedre lydgengivelse i et par rigtige højttalere, frem for TV'ets lyd, at du vil kunne høre - og forstå - tale fint og tydeligt. M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |